xy
Ahoj, všechno to začalo asi před 6-ti lety, když jsme začali jezdit na párty a s tím i první experimentování s extázi. Čím více přibývalo párty tím více rostla konzumace XTC. Po nějaký době nám nějaký dobrý člověk dal zkusit pervitin. Tak jsem proplouval životem s občasným bratín až do zhruba dubna letošního roku. Obyčejná akce podpořená pervitinem, pak se najednou užívání obrátilo na každý víkend. Člověk si říká že přece takové víkendové braní nic není. Pak ale přišlo něco nového, najednou tu byla beználadovost spojená s tím že se mě nic nechce. V práci jsem se do středy vzpamatovával s každého víkendu, až jednou přišel "skvělí" nápad proč si nedat i přes týden. Večer jako každý jiný a myšlenka že zítra v práci to nebude problém. Avšak problém nastal už cestou do práce, v metru jsem nemohl vydržet nebot se mi tam udělalo divně, studený pot a pocit že na mě všichni koukají. Nakonec jsem se vrátil domu a začal první vymlouvací manévr, jak se vymluvit v práci. Po nějakém čase jsem byl v práci upozorněn, že bych to neměl tak přehánět s těma doktorama. Ale bralo se dál a s tím i přibývali psychické problémy. Asi na dojezdech mi je hodně špatně s tím že jsem asi začal trpět velkou úskosti ze samoty a pokaždé když jsme se všichni rozešli, začal ten samí program. Začalo se mě blbě díchat, srdce začalo bušit jako o závod a břicho nějakýma reflexama začalo "skákat" tam a zpátky. přidávalo se k tomu i škubání celého těla. Nakonec jsem z práce odešel, nebot mě bylo naznačeno že bych měl. Tak jsem si začal hledat něco nového. Nastoupil jsem 1.- tohoto měsíce ve středu se šlo na panáka u kterého to samo neskončilo a výmluvy jsou zpět (( Už si snad ani nemyslím tu naivní myšlenku, že všechno člověk zvládne sám. Bohužel už nevím ani kde mám začít natož jak...

Odpověděl:
Dobrý den, především vás chválím za to, že už jste to začal řešit. Předpokládám, že toto je váš první kontakt s pomáhající institucí a ten je vždycky nejdůležitější. Moje doporučení je v tom pokračovat neboť se dá předpokládat, že vaše trable jen tak samy nezmizí. Vyhledejte kontaktní centrum ve vašem regionu. Můžete ho navštívit anonymně, zdarma a zcela nezávazně. Pracovníci káček by měli velmi dobře znát síť místních léčebných zařízení a orientovat se v tom, jaké máte možnosti léčby. Zároveň mají zkušenosti s tím, jaká léčba je vhodná pro kterého klienta a jsou schopni "ušít vám ji na tělo" podle vašich požadavků. Kontakt můžete najít na www.drogy-info.cz na mapě pomoci. Pokud tuto možnost z jakýchkoli důvodů nevyužijete nebo nebudete mít konkrétnější dotaz, neváhejte znovu napsat do poradny. Hodně štěstí. TN