Zavislost na alkoholu
Jana
Dobry den, chtela bych se zeptat, nedavno jsem zjistila, ze oba rodice meho pritele jsou silne zavisli na alkoholu. Trva to udajne uz hrozne dlouho a pritel i jeho sestra se nekolikrat pokouseli rodice presvedcit, aby se lecili, ale bez uspechu. Vzdycky tema hovoru stoci uplne nekam jinam a odmitaji se o tom bavit. Ve fazi, kdy jsou opili, dochazi casto k hadkam a to az pomerne do velkych extremu. Chci se zeptat, jestli existuje nejaky zpusob, jak presvedcit takto zavisle lidi, aby se sli lecit. A to v pripade, ze oni sami zrejme nechteji:(.. Dekuji moc za odpoved

Odpověděl:
Dobrý den, vaše možnosti jsou bohužel velmi omezené. Pro léčbu se každý musí rozhodnout sám. Závislé obvykle motivuje k léčbě teprve pád na samé dno. Stav, kdy negativa spojená s užíváním dané látky výrazně převládnou nad pozitivy. Jediné, co můžete udělat je neulehčovat jim jejich pití. Neřešte za ně problémy, které si způsobili svým pitím. Nepřebírejte za ně jakoukoli odpovědnost. Dejte jim jasně najevo, že jejich pití neschvalujete a nevstupujte s nimi do jakýchkoli diskuzí nebo hádek, pokud budou pod vlivem. Nepijte s nimi alkohol ani jim ho nedávejte... Je třeba, abyste dokázali pevně držet tuto hranici a byli jednoznační. Nejsem ale schopen odhadnout, do jaké míry máte možnost situaci ovlivnit. Mám dojem, že ten kdo v tomto případě potřebuje větší podporu je váš přítel a jeho sestra, potažmo vy sama. Hodně štěstí. TN