potřebuji pomoc
Nora
Dobrý večer, už přes dva roky užívám subutex 2mg,ted už občas i 4mg denně, ten si samozřejmě sháním přes známé,nechodím k žádnému doktorovi. Zpčátku to bylo v pohodě, měla jsem práci , ještě k tomu studovala... Teď jsem úplně na dně, mám pocit, že mi subutex už nic nedává, přesto jej dále do sebe cpu. K tomu ještě se přídaly šílené deprese, sebepoškozování-téměř každý večeř se pořežu, už se snad ani nemám ráda a sebevědomí na nule. Nedokážu zatím osobně se někam zajít poradit, snad mi tady trochu pomůžete, já už prostě nevím, jak dál. Děkuju předem za každou vaší radu.

Odpověděl:
Dobrý den, popisujete klasický průběh užívání opiátů. Na začátku je vše ok, práce, škola, droga Vás baví a zdá se, že Vám i něco dává. Pak to ale přestane a misky vah začnou nebezpečně směřovat k té špatné straně. Je dobře, že jste se na nás obrátila a udělala tak první krok směrem z tohoto začarovaného kruhu. Pokud se ptáte na radu, rozhodně bych Vám doporučil se zkontaktovat s lékařem, nejlépe psychiatrem, který by Vám subutex předepsal a Vy byste tak byla na legální substituci a postupem času byste mohla subutex vysnižovat a úplně vysadit. Věřím také, že s pomocí vhodné farmakoterapie by se daly zvládat jak vaše deprese, tak sebepoškozování. Každopádně všechno toto by znamenalo udělat další krok, a to na někoho se osobně obrátit. Nezbude Vám asi nic jiného, než tento další, pro Vás nelehký, krok udělat. Věřím, že to dokážete a budete ráda! Co se týče užívání subutexu. Nepíšete jakým způsobem ho užíváte. Pokud je to pod jazyk, tak, jak se má, je to rozhodně přijatelnější, jen by stálo za to opatřit si ho legálně. Pokud si subutex pícháte, musím Vás upozornit, že je to velice nebezpečný hazard se zdravím. Tableta subutexu není určena pro nitrožilní aplikaci a kromě účinné látky, kvůli které ho berete, obsahuje spousta věci, které do žilního systému člověka opravdu nepatří. Radím Vám tedy užívat subutex tak, jak se má. Pokud nám pošlete informace odkud jste, dáme Vám kontakt na nejbližší zařízení, kde byste mohla získat legální substituci a také psychiatrickou pomoc. Vaše problémy nejsou malé, zkuste s nimi nebýt sama. Štěpán Veis