pervitin
spirala
Ja nevim, jak mam zacit..uf.jsem tretim rokem na gymplu a uz tak půl roku jedu s kamaradkou na peri.zacalo to poradne (davky kazdy den) nekdy v kvetnu..ted jsem kamaradce rekla, ze uz na to kaslu.ze potrebuju dodelat skolu a tak..jenze ona me za to uplne odsoudila a wycetla mi, ze me jeji problemy nezajimaj..ze me nikdy nezajimaly..pritom vzdycky kdyz zawola nebo da wedet ze je w haji,tak pribehnu a snazim se to s ni nejak vyresit..prestala se se mnou bavit, naprosto me ignoruje, fetuje porad dal, a pomalu mi mizi pred ocima..mam o ni strach. ale nevim, jak ji mam pomoct,kdyz pomalu nezvladam sama sebe..opravdu to neni jednoduche..uz ted jsem pet dni "cista", ale horsi stihy jsem nezazila..nezvladam skolu, nedokazu se normalne bavit se spoluzaky, jenom doma prozatim nic newi. zhubla jsem akorat nejmin patnact kilo,takze toho si mama vsimla. jinak nic, doufam..co mam delat??kolem kohokoliv projdu, tak mam pocit, ze me vsichni odsuzuji, nejradsi bych chodila kanaly:) jenze do skoly chodit musim, i kdyz ji nestiham i kdyz si s lidma ve tride nemam co rict, i kdyz nikdo nema co rict mne..mam o kamaradku strach, mam strach oto jak dopadne..jak dopadneme obe. uz nevim co dal.. prosim pomozte nam..dekuji

Odpověděl:
Dobrý den, řekla bych, že jste se rozhodla z pervitinového "kolotoče" vyskočit akorát včas a že jste udělala velice dobře. Neb dříve či později by nastaly veliké průšvihy a snad vám ani nemusím vyjmenovávat jaké (škola, rodiče, zdraví atd...). V současné chvíli bych vám však doporučila zaměřit se především na své vlastní trable a jejich zvládnutí, než na řešení problémů kamarádky. Píšete, že máte plno práce sama se sebou a k tomu ještě navíc "zachraňovat" kamarádku dost dobře nejde. Rozumím tomu, že vám na ní záleží, máte určitě plno společných zážitků a tak, ale obávám se, že pokud se kamarádka rozhodla u pervitinu zůstat, že je to její volba a není příliš jak jí pomáhat. A navíc existuje reálné riziko, že byste s ní začala znovu brát. Takže bych se asi smířila s tím, že se vaše cesty rozdělily a vy jste zodpovědná za svůj vlastní život a ona zase za svůj. Neberete pět dní a jste zřejmě odhodlaná vydržet, ale zjevně vám psychicky není nejlépe, což je za současného stavu pochopitelné. Myslím, že by vám mohlo pomoci zajít si o tom někam popovídat. Mohla byste probrat to, co vás trápí, jak se cítíte a určitě by vám ta abstinence šla snáze. Myslím nějaký ambulantní kontakt s odborným zařízením, které pomáhá lidem, kteří jsou na tom podobně jako vy. Přemýšlela jste o něčem takovém? Pokud byste měla zájem, napište region odkud jste a my vám zkusíme někoho doporučit. V každém případě přeji hodně sil. Jana M.