kde pomoci
trápení
Zjistily jsme,že vnučku strhla parta,která užívá drogy,zmněnila se,po příchodu ze školy si udělá nejnutnější a večer zmizí a vrací se v noci.Nedá si říci a máme obavy,aby také nepropadla drogám.tento stav trvá již 14 dní.Je někde dovolání toho,aby se mohlo nějak proti této skupině zasáhnout?

Odpověděl: Olina Kudová
Dobrý den, vypadá to, že situace ve Vaší rodině je zřejmě opravdu náročná. V ideálním případě by ji měli řešit rodiče Vaší vnučky. Za svou dceru stále ještě plně zodpovídají, takže by určitě neměli váhat. Nelze však zasáhnout proti zmíněné partě, ale spíše bude třeba udělat razantní opatření v rámci rodiny. V každém případě je nezbytné, aby se do řešení situace zapojili, pokud možno, oba rodiče. Bude třeba stanovit jasná pravidla, postihy za jejich nedodržování atp. Velmi důležitá je důslednost a jednotnost obou rodičů. Bohužel nevím nic bližšího o situaci ve Vaší rodině, takže Vám nic konkrétnějšího sdělit nemůžu. Optimální však bude stejně osobní kontakt rodičů (a posléze případně Vaší vnučky) s odborníky. Období dospívání je velmi náročně jak pro děti tak pro rodiče. Určitě tedy není ostudou, pokud se rodina obrátí na odborníky. Doporučovala bych Vám dva typy: pedagogicko-psychologickou poradnu či poradnu pro rodiče. Bohužel nevím, odkud jste, takže Vám nemůžu poradit konkrétní centrum, ale můžete si vše najít sama na těchto stránkách (v levém menu v rubrice Kontakty). Pokud nenajdete potřebné zařízení, dejte vědět a něco určitě najdeme. Olina Kudová