drogy, tehotenstvo
miminko44
Dobrý deň, chcela by som sa spýtať, v minulosti asi tak rok dozadu som užívala drogy (marihuana, pervitín, extáza) toto obdobie "fetovania" trvalo pol roka, teraz už som v poriadku, no zriedka som si ich ešte doprajem.Okrem toho mám epilepsiu, takže som evidovaná ako riziková pacientka a užívam lieky. O epilepsii gynekológ vie a nevidí v tom problém. Mal by vedieť aj o mojej skúsenosti s drogami? Pretože mi mešká menštruácia už 10 dní, poslal ma na sono. Robila som si tehotenský test a vyšiel mi negatívny. Problém je v tom, že neviem ako na tieto testy vplývajú lieky a drogy, či ovplyvňujú výsledok testu. Mne sa totiž ten výsledok nezdá, pretože typické príznaky tehotenstva mám, tiež som aj otehotnieť mohla, pretože sme nedávali s partnerom pozor. A ešte sa chcem aj spýtať, čo znamená to keď mám už asi tak dva týždne výtoky a cítim svrbenie a pálenie.Chcem aby moje dieťa bolo zdravé ak by som bola naozaj tehotná, no hlavne či sa mám zmieniť gynekológovi o tých drogách, či je to podstatné aby o tom vedel. Ďakujem za poradenie, čo mám vlastne teraz urobiť.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, drogy by neměly nijak ovlivnit výsledek těhotenského testu. Co ho možná ovlivní spíš, by byl ten výtok. Ale to by Vám řekl spíše gynekolog. Pravděpodobně půjde o nějakou mykózu, gynekologický zánět. Určitě byste měla gynekologovi říct, že máte takové potíže. S drogami by to nemělo mít souvislost. Ale je nutné to zaléčit, i kdyby jste těhotná nebyla. Co se týče drog samotných - rozhodně se jich teď naprosto vyvarujte, jestli máte pocit, že byste mohla být těhotná a chcete, aby miminko bylo zdravé. Je samozřejmě lepší, když gynekolog ví i o občasném braní drog. I když občasné /třeba jednou za 14 dní) kouření marihuany by před těhotenstvím nemělo nic způsobit. Je na Vás rozmyslet se, jestli svému lékaři důvěřujete natolik, abyste mu to řekla. Pokud ano, je to určitě lepší.