Jak pomoct svému blízkýmu příteli?
Dasa
Dobrý den, prosim Vás chtela bych se poradit. Mám přítele s kterým sme asi dva měsíce ale všechno bylo od začátku v pohodě az minuly tyden me jeho známí upozornili, že bere drogy(pervitin), tak at si s nim o tom promluvim. První dny sem ho jen pozorovala a opravdu měl rozjeté zornice a podobné příznaky užívání drog. Šla jsem se snim projit a řekla jsem mu, že se mi nezdá jeho chování jestli neužívá drogy, po dlouhém mlčení mi to potvrdil. Pro mě to byl důvod k rozchodu ale po chvili sem si uvedomala ze ho mam ráda a že by jsme se mohli spolu to pokusit napravit. Podle mě není závisly, je to normalní mladý kluk do kterýho by to nikdo neřekl. Bydlí s rodinou, chodí každý den do práce, prostě si myslím že ten člověk ma dostat šanci. Na přítelovi jde videt že má vůli, ale nevím jak přesně mam ja pokračovat? O čem sním mám často mluvit? Nebo plánovat nějaký výlety. a jestli byste mi mohli dát nějaký kontakt na poradnu, kam by mohl ambulantně docházet? Děkuji moc, s pozdravem

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, po pravdě řečeno si myslím, že pokud jste spolu jen dva měsíce, nejlíp byste udělala, kdybyste se s ním opravdu rozešla. Máte pravdu, že má dostat šanci, ale to neznamená šanci, že ho někdo z drog bude tahat. On šanci přestat má, pořád - má bydlení, zaměstnání, je jen na něm, jeslti chce brát, nebo ne. Nezáleží to na tom, jakou mu Vy připravíte zábavu nebo o čem si s ním budete povídat. V první řadě si on musí ujasnit, jak moc jsou pro něj drogy důležité. A na to možná přijde dřív když Vás kvůli nim ztratí.A jestli má opravdu vůli ke změně, měl by si pomoc (poradnu) hledat on sám, neměla byste to dělat za něj. Pak to spíš vypadá, že vůli máte Vy a ne on.