Zoufalí rodiče
Melisa
Jsem ráda za tyto a podobné stránky a děkuji jejich autorům. Hledám zde odpovědí na spoustu otázek "zoufalých rodičů". Myslím, že už vím jak na to. Zatím jsem pochybovala, zda si dát podmínky typu buď a nebo v souvislosti s problémy které přináší do rodiny užívání drog dospělým synem, který má trvalé bydliště u rodičů a je zde jako na hotelu zdarma. Pochopila jsem, že je třeba určit si vlastní podmínky formou pohovoru se synem(23). To, že ho máme rádi neznamená, že si necháme ubližovat samou láskou k němu. Drogy se týkají vždy celé rodiny a to si "oni" nepřipouští. Buď se rozhodne s ukončením, začne pracovat a pravidelně bude přispívat an domácnost, jídlo a nebo bude muset odejít z domova a odhlásit si trvalé bydliště. Nekompromisně! Není jiná možnost. Vidím zde, že jiným matkám to také rve srdce a strachují se co bude s děckem dál....??? Ovšem do nekonečna ustupovat a trpět agresivitu a jiné stavy, finančně strádat a tiše trpět - to nikam nevede. Takže se chystám nastolit zde "moje" podmínky buď a nebo a děj se vůle Boží. Děkuji za případnou odpověď . Ráda bych se zkontaktovala s maminkami (Monikou, Ankou,....)se stejným problémem, je-li to možné. S pozdravem Melisa.

Odpověděl:
Dobrý den, Meliso, děkujeme za pochvalu a váš vzkaz předávám na stránky poradny. PS: Určitě je pravda, že tím, že závislého potomka budete doma opečovávat a poskytovat mu veškerý komfort, se nic nevyřeší. Vlastně ho tím v jeho braní podporujete a sebe vyčerpávate. Takže řešení, kdy jasně nastavíte pravidla, za jakých může syn u vás bydlet a jaké sankce za jejich porušení následují a jejich striktní dodržování, bývá cesta, která nakonec vede k nějakému posunu. Někdy právě toto vydefinování podmínek bývá docela problém a může tomu výrazně pomoci konzultace s nějakou třetí nezaujatou stranou, nejlépe s odborníkem, který má s poradenstvím tohoto druhu zkušenosti. Navíc získáte i psychickou podporu pro sebe, což je v takto náročné situaci jistě důležité. Jinak - kontakty na ostatní rodiče, co nám píší do poradny, vám bohužel zprostředkovat nemůžeme, protože je nemáme. Naše internetová poradna je anonymní. Nícméně, právě v poradnách, o kterých se zmiňuji výše, někdy pořádají i skupinová setkání rodičů, kde si vzájemně mohou předat své zkušenosti a také podporu. Přeji hodně štěstí a sil, Jana M.