Už nevím jak přestat
René
Dobrý den,je mi 30let a kouřím asi 30denně od svých 15-ti let.Teď jsem přestal kouřit,ale po 6-ti měsících jsem začal kouřit doutníčky,šlukuji je.Rád bych znova přestal,ale chybí mi něco co mohu vdechovat.Slyšel jsem že existují beznikotinové cigarety,ale nikde jsem nic o tom nenašel,Potřebuji hlavně něco co dýmy.Vím že dehet tam stále bude,ale beru to jako poslední možnost,jak s tím úplně skoncovat. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, nejspíš Vás zklamu. Sice existuje beztabákové kuřivo, tzn. bez nikotinu, nicméně i tyto cigarety jsou předmětem stejných spalovacích procesů jako tabákové, tzn. že se vystavujete stejným rizikům, jako při kouření cigaret tabákových. Reklama na tzn. beztabákové cigarety Herbaleta tvrdí, že tyto cigarety zdraví neškodí. Nicméně reklama byla už v roce 2003 označena za klamavou. Při kouření takových cigaret budete poškozovat svoje zdraví vdechováním celé řady látek, mimojiné i těch rakovinotvorných. Některé z firem označují cigarety za eukaliptové, nicméně i ty obsahují v eukaliptovém listu zabalený tabák, takže nikotin stejně obsahují. Kouření cigaret je prostě psychosociální závislost a bojovat s ní není snadné. V dnešní době již existuje řada center a telefonních linek, na které se můžete obrátit. Doporučuji Vám např. poradenskou linku 844 600 500 nebo stránky www.dokurte.cz. S pozdravem a přáním pevné vůle, Gabriela Koryntová.