závilost?
Martin
muž, 40 let, od 15ti piju pivo denně, posledních 10 let 5-7 piv(12st) denně, jednou, dvakrát týdně hospoda a okno. Nyní 20 dnů hubnu (zdrav. dův.-klouby), úplně bez akoholu, bez problémů, v hospodě káva a voda, na pivo nemám ani chuť. Zkusil jsem předevčírem malé pivo a žádná chuť na další. Můj dotaz: je to normální? Mám po léta za to, že jsem alkoholik a mám obavy, zda to není jen přechodné stadium. Jsem silně závislý na nikotinu a mám špatné zkušenosti s odvykáním, po měsíci jsem vždy začal, i když tam byla chuť stále a silná. Děkuji za názor

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, po pravdě - je to trochu zvláštní, ale proč ne? Tím lépe, když Vám ta abstinence jde takhle bez problémů. Ještě bych to ale nepovažovala za vítězství, je opravdu možné, že je to jen přechodný stav. Abstinenční příznaky, myslím tím fyzické, už se asi neobjeví, ale chuť na pivo dost pravděpodobně přijde, hlavně až Vás přestane bavit pít kafe a vodu, protože na abstinenty nejsou naše hospody moc zařízené. V každém případě pokud se Vám to podaří, zkuste bez piva a alkoholu vůbec vydržet, protože jestli jste silný kuřák a máte problémy s klouby (tedy asi s nadváhou?) není k tomu ještě pivo ve větším množství vůbec dobré. Držím palce ať Vám to jde i dál tak lehce.