jak pomoci...
terry
má bývalá spolužačka bere drogy. nejspíš pervitin. Chtěla by se léčit a její táta pro ní dělá co může. Nikdo jim však neni schopen poradit kam se obrátit o pomoc... její lékařka jí pošle někam a tam jí řeknou že bohužel atd. a čas pořád běží... je jí šestnáct let a je z plzeňského kraje. Kdyby jste byli tak hodný a mohli mi zjistit místa kam se obrátit s žádostí o léčení byla bych vám moc vděčná děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Bohužel nemám o Vaší spolužace moc informací, tak si nejsem jistá, jestli budu takto přes internet schopná doporučit nějaké konkrétní zařízení. Potřebovala bych vědět, jak dlouho a jaké drogy užívá, zda je užívá injekčně, jaký typ léčby by chtěla absolvovat (zda má zájem o léčbu pobytovou či ambulantní) a jaká zařízení už s jejím otcem kontaktovali (abych věděla, kam neodkazovat). Nejlepší by proto asi bylo, aby se Vaše spolužačka (případně spolu s otcem) obrátila na kontaktní centrum pro uživatele drog, kde by jí se zprostředkováním léčby pomohli, mohla by se poradit o tom, co léčba obnáší, probrat své problémy týkající se drog. Tatínek Vaší kamarádky by se mohl poradit o tom, jak dceru v léčbě a po léčba podpořit atd. V kontaktním centru mají kontakty a informace o všech léčebných zařízeních jak v plzeňském regionu, tak v celé ČR, takže by určitě nějaké řešení našli. Kontaktní centrum Centrum protidrogové prevence a terapie, o.p.s. Havířská 11, Plzeň, 301 00 telefon: 377 421 034 http://www.kcentrum.cz Pro jistotu posílám kdyžtak ještě kontakt na léčbu v Plzni, kterou mohu doporučit jako kvalitní - jedná se o pobytovou krátkodobou léčbu na odd. pro léčbu závislostí Psychiatrické kliniky Fakultní nemocnice v Plzni(trvání léčby je 6 týdnů). Po absolvování léčby je pak vhodné pokračovat ambulantně v tzv. doléčování (níže posílám kontakt na doléčovací centrum pro bývalé uživatele drog po léčbě v Plzni). Psychiatrická klinika Fakultní nemocnice Léčba a detoxifikace Alej Svobody 80, Plzeň, 323 10 telefon: 377 103 131 MUDr. Chaloupková Ludmila http://www.fnplzen.cz Ambulantní program následné péče Centrum protidrogové prevence a terapie, o.p.s. Plachého 6, Plzeň, 301 00 telefon: 377 221 051 PhDr. Petr Hrouzek http://www.kcentrum.cz Přeji Vaší kamarádce hodně štěstí. Také mě napadá, že by se na naši poradnu mohla obrátit ona sama, pokud jí předáte naši webovou adresu...