okamzity detox
badindo
potrebujem sa dostat na detox...volala som viac krat do apolinare a neda sa mi tam dovolat...potrebujem ist cim skor aj hned...mam pocit ze sa vsetci tvaria ze chcu pomoct ale pritom akoby to iba tieklo medzi prstami proste akoze...to mi chcete fakt povedat ze sa mi nepodari sa doprosit aby ma niekde yobrali...pojdem hocikam v prahe len mi uy poradte ako mam donutit ludi odvas aby mi to ulahcili a mohla ist na DETOX....toto je list ktory som dnes rtano posielala do Apolinare...myslite ze mi niekto odpisal???a ja niesom na ulici ye mozem ist hockedy do kacka som denne v praci....co keby som bola clovek ktory chce ist bud iba hned alebo nikdy...alebo sa mam porezat aby si ma niekto vsimol????ten co o to bojuje ma äsi dost sily a tak si ho nikto nevsima lebo nepotrebuje pomoc ako iny??? som uz fakt zufala z tohoto systemu...tak co mam sakra robit????

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás, chápu, že je to pro Vás těžké a že byste se ráda, co nejdřív dostala do léčby. Nevím bohužel, jak proběhla intervence v káčku a co konkrétně Vás zklamalo nebo neuspokojilo. Pravdou je, že při nástupu do léčby člověk musí prokázat jistou dávku trpělivosti a obvykle není možné nastoupit ze dne na den. Není ani v mých silách ani v silách mých kolegů dostat klienta na detox, pokud není volné místo nebo je dokonce na nástup do léčby pořadník, což nebývá výjimkou. Není to rozhodně o tom, že by se o Vás kolegové nechtěli zajímat či Vás podpořit, ale o tom, že jednak není zvykem, aby léčbu vyřizoval někdo za Vás (což je možná to, co se Vám nelíbilo - ale pro léčebnu je známkou toho, že o léčbu máte zájem, právě to, že si ji vyřídíte sama, případně s pomocí a instrukcemi od pracovníků káčka) a jednak opravdu nemůžeme udělat nic s tím, jak to vypadá s volnými místy nebo že je do léčebny obtížné se dovolat. Abych Vám mohla doporučit nějaké jiné konkrétní zařízení, kde by mohl být nástup rychlejší, potřebovala bych vědět o Vás víc podrobností - především kolik je Vám let, jakou drogu berete a jak dlouho a zda ji užíváte injekčně nebo ne. Bez těchto informací Vám mohu nabídnout nějaké varianty, ale nejsem si jistá, zda se nám podaří se dobrat nějakého konkrétního řešení: 1) ambulantní léčba (AT poradna, Denní stacionář) 2) jiný detox než Apolinář (v Praze Bohnice) 3) jiná léčebna než v Praze (např. Červený Dvůr, Plzeň, Nechanice, Bílá Voda) Také je dost důležité se zamyslet nad tím, co budete dělat po absolvování detoxu - samotný detox k trvalé abstinenci téměř na 100% nebude stačit. Takže buď ambulantní pokračování nebo léčebný pobyt. Napište mi Víc a já Vám můžu poskytnout nějaké konkrétní kontakty na zařízení nebo kolegy, kam byste se mohla obrátit. Zatím držím palce a věřte, že pokud chcete přestat, tak se Vám to přes všechny překážky podaří.