Subutex
Terez
Vážený pane Minaříku, jsem z Prahy, zatím si chci odvyknout od jehly a následně vysnižovat i samotný subutex. Prosím, buďte tak hodný a zkuste mi poradit jak to zvládnout. Čeká mě něco zlého když místo injekční aplikace přejdu na cucání? Budu moc přitom chodit do práce? Děkuji Tereza

Odpověděl: Jakub Minařík
Ne, nic zlého vás nečeká. Jen si přestanete aplikovat injekčně a začnete cucat. Musíte jen překonat chuť na injekční aplikaci a pocit, že to nemůže fungovat. To má ale většina lidí, když takhle přechází. Ještě doporučuji přejít s cucáním rovnou na užívání 1x denně, nejlépe ráno (jinak budete mít obtíže se spánkem). Subutex funguje normálně 48 hodin, má velmi plochý průběh účinku, odvykací stav vám nehrozí. Pokud ovšem nepropadnete panice, že absťák mít musíte, tak to zvládnete. A napište, jak vám to jde (tedy - od 28 do 15 budu mít dovolenou, tak předtím, nebo potom. :-)