jak to bude dal?
lia
Dobry vecer,je sance,ze prestanu mit chut na extazi po 4-5 letem obcasnem brani (cca2-3x do mesice s pul rocni pauzou) Nyni nic neberu temer 3 roky.Ale ta chut na extazi je obcas dost silna.Dekuji

Odpověděl:
Dobrý den, chutě jsou ošemetná věc. Každý to s nimi má jinak. Obecně platí pravidlo: Čím déle abstinujete, tím jsou chutě slabší - Pavlovovi psi by po roce bez "tréningu" po rozsvícení žárovky možná ani neukápli. Toto pravidlo však platí, pokud vám extáze nekompenzovala nějaký deficit v běžném životě. Např. neschopnost uvolnit se, chovat se přirozeně apod. V takovém případě vás může chuť přepadnout kdykoli, kdy tento deficit zesílí nebo jste s ním konfrontována, třeba i po mnoha letech. Zkuste si zahrát na detektiva a zmapovat si, v jakých situacích dostáváte chutě. Potom se těm situacím pokuste předcházet nebo je prostě začněte řešit. Mám na mysli situace, kdy si řeknete například: "Kdybych teď byla na extázi, šlo by to lépe." Chutě povolí, když se naučíte tyto situace dobře zvládat i bez extáze. Ideální by bylo využít k tomu psychoterapii, ale dost na tom můžete pracovat i sama. Je také možné, že chutě prostě nepoleví. V tom případě se s nimi budete muset naučit žít a zvládat je. Např. tak, že na ně nebudete myslet, změníte činnost, uděláte si radost něčím jiným apod. Možností je více. Důležité je: Když si dáte, chutě ihned nastoupí se stejnou intenzitou, jako byste nikdy neabstinovala a celý dlouhý proces se vrátí na začátek. Chutě jsou prostě "trest" za ochutnání "zakázaného ovoce". Pokud by byly vaše chutě nesnesitelné, můžete ambulantně využít služeb kteréhokoli doléčovacího centra. Kontakty najdete na www.drogy-info.cz na mapě pomoci. Hezký den bez chutí přeji. TN