co s ním
veverka
švagr (MVDr) si již několik let píchá narkotin (droga pro zvířata). Je agresivní, má halucinace, ničí zařízení bytu. Bydlí společně s matkou v prvním patře, my v přízemí . Ohrožuje tím svoje zdraví a zdraví ostatních (několikrát se chtěl i prát)Léčení odmítá, že prý má vše pod kontrolou, což není pravda. Je nějaké řešení co s ním? Včera ho odvezla záchranka za asistence policie, protože se skoro předávkoval, jenže až se dá dohromady, tak ho opět pustí domů. díky moc

Odpověděl: Olina Kudová
Dobrý den, Váš švagr by se měl opravdu léčit. Bohužel nucená léčba není možná. Umístění proti vůli pacienta do psychiatrické léčebny je možné pouze v případě, že by někoho dalšího nebo sebe ohrožoval na životě, nebo by to významně hrozilo. Vaše sestra by si s ním měla promluvit a zkusit ho přesvědčit, aby navštívil nějakého odborníka. Bylo by nejlepší obrátit se na psychiatra, pracujícího se závislostmi, tedy např. na AT ambulanci nebo psychiatrickou léčebnu. Kontakty ve Vašem okolí najdete v rubrice Kontakty na této stránce. Stačí zadat příslušné město. Pokud švagr nebude ochotný spolupracovat, můžete se alespoň Vy sama či Vaše sestra obrátit na odborníka a poradit se s ním, co dál. Pokud byste v databázi nenašla potřebný kontakt, napište, kde by to mělo být, ráda Vám nějaké zašlu.