Co mám dělat?
Magda
Už skoro dva roky beru perník aasi před půl rokem jsem musela použít cizí jehlu!! Tet mam strach, že jsem něco chytla!! Zajímalo by mně,kam bych mohla zajít na nějaký testy,aby se to nikdo nedozvěděl!! Díky M.

Odpověděl: Lenka Maškulková
Dobrý den, Magdo, Vaše obavy jsou opodstatněné, protože i jedno použití cizí jehly může znamenat přenos viru, jak hepatitidy, tak i HIV. Jednou možností je obrátit se na hygienickou stanici v místě bydliště, pokud jste z Prahy, pak každý obvod má svou hygienickou stanici - tam Vám mohou odebrat krev a udělat testy. Další možností je přijít do našeho K-centra, ul. Osadní 2, Praha 7, popřípadě K-centra nejbližšího Vašemu bydlišti, zde si můžete nechat udělat HIV testy ze slin. Může se stát, že v některých K-centrech testy neprovádějí, v každém případě se ale na ně můžete obrátit a oni Vás odkážou na vhodné zdravotnické zařízení. V obou případech je výsledek šetření vázán lékařským tajemstvím, takže z prozrazení nemusíte mít obavy.