jak odolat
E.T
Uz sedm let beru pernik,zprvu to slo,ale za posledni rok,jsem se do toho dost oprela a v prumeru jsem cista tak tyden v mesici.Citim se skvele,kdyz par dni nic nemam,ale jen naberu chybejici syli,uz to zase rozjedu.Porad si rikam,ze na to kaslu a ze je to naposled,ale uz tomu prestavam verit,protoze si to rikam,uz skoro rok a jsem stala na stejnem myste.Uz jsem bva mesice byla cista a nedelalo mi to zadny problem,ale taky jsem k tomu nemela pristup,myslela jsem si,ze jsem na ty nejlepsi ceste,jenze jakmile jsem zase mela moznost,tak sem do toho zaplula spatky,ani nevim jak.Porad se jeste snazim verit tomu,ze to bude precijen dobry a zvladnu to.Je nejaky recept,jak se ubranit a odolat?

Odpověděl:
Dobrý den, na to neexistuje jednoduchý recept. Asi vám neporadím nic, na co byste nepřišla - důsledně přerušit všechny kontakty s uživateli či dealery, vyplňovat smysluplně volný čas, vyhýbat se všemu, co máte spojené s drogami, najít někoho, kdo nebere a může vás "hlídat" apod. Ustát to bez pomoci však není jednoduché a málo kdo to zvládne. Rozhodně bych vám doporučil kontakt s odborným zařízením. Kdybych věděl odkud jste, mohl bych nějaké zařízení doporučit. Všechny kontakty najdete např. na www.drogy-info.cz, na mapě pomoci. Zkuste kontaktní centrum, kde s vámi proberou vaši situaci a pokusí se vám ušít na míru odpovídající péči. V zásadě se rýsují 2 možnosti - ambulantní péče nebo pobytové zařízení. Služeb kontaktního centra můžete využít bezplatně a anonymně. Pokud se rozhodnete pro "samoléčbu", začněte například tím, že budete brát bezpečněji. Berete-li injekčně, snažte se změnit aplikaci na méně rizikovou, apod. Dále se pokuste snižovat dávky, stanovit si pro sebe jasná pravidla užívání - např. jen o víkendu, za určitých okolností... Evidujte si každou dávku. Snažte se abstinovat pro každý den znovu. Nezapomeňte na sankce, když sama pravidla porušíte a rozmyslete si co uděláte v případě neúspěchu a kolik času si na to dáte. Přeju hodně štěstí a budete-li mít chuť, ozvěte se. Sám jsem zvědav, jak se vám bude dařit. TN