problém s pervitinem
Eva
Dobrý den, děkuji za Vaši odpověď z 16.9. Napsala jste mi, že by u přítele mohla hrozit žloutenka typu B nebo C. Tomu nerozumím? On si nepíchal, jen šňupal. Žloutenka může hrozit, i když si nepíchal? Eva

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, omlouvám se, jestli jsem to ve Vašem předchozím dotazu přehlédla, měla jsem pocit, že jste nepsala, jak si pervitin aplikoval, takže raději upozorňuji i na horší variantu. Obě žloutenky jsou přenosné - a to především typ B - kromě krve ještě taky pohlavním stykem. I když to zdánlivě nemá souvislost, píšu to proto, že pervitin dost často rozvolňuje hranice a u uživatelů jsou běžné sexuální kontakty s rizikovými partnery na jednu noc. Především pokud užívá pervitin v partě, ve společnosti, na večírcích, je dost možné, že měl i Váš přítel někdy v minulosti rizikové sexuální styky. Pak je samozřejmě dobré myslet i na nákazu HIV.