smrt nebo smrt
Mishra
Dobry den zazil jsem neprijemno situaci moji holce se udelalo spatne z drog mela trochu pervitinu a pulku koule ja mel skoro dvojnasobek toho stejneho a bylo mi hej vim tohle je spatny indikator kazdy reaguje jinak mela takove smisene pocity s tim ze ji bylo spatne takova skoro az zavrat vim co by bylo podle vas jedine spravne reseni zavolat sanitku a samozrejme cislo bylo namackane na mobilu stale v pohotovosti ale sanitka by ji znicila zivot bere naprosto vyjmecne na akcich jestli 10x za zivot asi a neni ji 18 jeji maminka by ji vyhodila na ulici leceni je naprosto zbytecnosti protoze ji opravdu hlidam a opravdu mame velice duverny vstah a muzu si byt 100% jisty ze rika pravdu a kdyz uz se jde jednou za cas na nejakou akci tak ji to radeji vyresim ja protoze vim ze muj zdroj je "KVALITNI" proste vim ze by si to dala tak ci tak a radeji to kontroluju nebo se o to alespon snazim vim ze bych ji v tom mel zabranit uplne ale nejdu moc vzornym prikladem i kdyz beru jen treba 1-2x mesicne na akci a vyhradne peri s tim ze koule jsem ji pozadal aby nikdy nebrala protoze jim neverim a ona mi to slibila ale proste se to nejak posralo a meli jsme kazdy po pulce+ to matro! Znam prijority vim ze jeji zivot je prednejsi nez cokoliv jinciho ale rodina skola a pratele jsou taky velice duleziti a vim jak se tyto subjekty zachovaji k cloveku ktery je oznacen za fetaka+hlavne jeji mamka ktera je opravdu velice prisna vznetliva s tim ze uz ji 2x vyhodila a za tohle by letela definitivne tohle opravdu vim nesnazila by se ji pomoct ja studuji VS a nemuzu se o ni postarat teda alespon prozatim (vim vim prestat brat) timhle jsem chtel proste obhajit proc hned ne tu sanitku protoze tohle neni vzdy uplne 100% pomoc! No kazdopadne hned na akci mi rekla ze ji je moc spatne ze ma smisene vypadky rozostrene videni jen chvilkove slabost bez energie zima/teplo okamzite jsem zajistil odvoz ke me s tim ze jsem s ni porad mluvil a porad se ptal jak se ti dycha? Normalne? Nejaky tlak v hrudniku? Co citis? Lepsi Horsi? Citis ze je neco uvnitr moc spatne? Zlati myslis ze to je na sanitku? Utesoval jsem ji a co chvili kontroloval slovne, teplotu, jak dycha! S tim ze opravdu mobil po ruce! Doma jsem ji prevlikl ulozil do postele chtela uvarit caj tak mela i tepl caj! Mela takovy ten stav ze usinala ale nemohla usnout byl jsem celou noc u ni s tim ze jsem ji moc vyspat nenechal protoze jsem ji casto kontroloval az ji bylo ne dobre...ale tak ze uz vidite na cloveku takovou tu ulevu toho tlaku strachu z toho co se delo!!!Co je moje otazka? Chtel bych vedet co vic bych v takove situaci mohl udelat? Nechci slyset to co vim! 1.Sanitka sanitka a zase jenom sanitka ja to vim a lidsky zivot je vsechno a jsem blbec a nic nepoznam je nebezpecne to co jsem udelal sanitka sanitka! Tohle opravdu vim!!! 2.Prestat brat a nestahovat svoji slecnu sebou i to vim a snazim se o to opravdu snazim bral jsem velice casto takrka kazdy vikend+sem tam pres tyden nebo jsem mel hodne uceni a pomahal jsem si timto! Od te doby jsem se omezil opravdu na akci 1-2x tydne a verim ze to zvladnu uplne Ja bych jen opravdu chtel znat vsechny moznosti co muzu udelat! A strach o slecnu je samozrejme to jedine ale take i kdyz uplne druhorade se bojim toho ze jsem vlastne podal drogy nezletile a pokud se nemilim tak za to je i vezeni a ja jsem ten tip co neutece a prijde k te sanitce a necha zapsat svoje jmeno a narovinu reknu mela kouli a tam 100mg perniku a proste bojim se toho a je to uplne to prvni ale zaroven i posledni reseni prosim reknete kdybych se nekdy opet octl v teto situaci!!!!

Odpověděl:
Dobrý den, omlouvám se za pozdní reakci, jsme poněkud zavaleni dotazy. Z vašeho dotazu je cítit, že celá situace pro vás byla dost traumatizující. Dilema, kdy volat nebo nevolat sanitku je důvěrně známé i profesionálům - např. terénním pracovníkům. Dokud byla vaše přítelkyně při plném vědomí a komunikovala, odpovědnost neleží pouze na vás, ale také na ní. Rozumím důvodům, proč jste sanitku nezavolal, ale nemohu dost dobře hodnotit, jestli jste udělal dobře nebo špatně. V tomto případě se sice přítelkyni nic závažného nestalo, nicméně to nemusí být v podobných situacích pravidlem. Je naprosto správné, že jste se ji snažil držet při vědomí, pravidelně kontroloval základní životní funkce, podával jí tekutiny a byl jste připraven sanitku okamžitě volat. Je ale také třeba počítat s tím, že tohle nemusí vždycky vyjít. Užívání drog představuje zkrátka vždy riziko, které není předem odhadnutelné, zejména při kombinaci látek. Píšete, že snažíte slečnu kontrolovat a netahat ji do toho. To úplně neodpovídá tomu, že berete pervitin, který je v mnoha ohledech rizikovější než extáze a požadujete po ní, aby nebrala extázi. Kterou jste si nakonec stejně vzali... Píšete, že berete jednou až dvakrát do týdne, což tedy není zrovna málo. Takže s tím vzorem to skutečně nevypadá nejlíp. Napadá mě, co se stane, když se Vám to zvládnout nepodaří... S tím vězením máte pravdu. Spáchal jste trestný čin. Níže si můžete přečíst, co vám za tento čin hrozí. Pochopitelně to patří do výčtu rizik spojených s užíváním drog. Zvažujte, zda vám to riziko stojí za to. Tohle byla docela tvrdá lekce, ne? Pokud budete mít ještě další dotazy, neváhejte napsat. Slibuji, že se budeme snažit o rychlejší odpověď. Opatrujte se. TN Nedovolená výroba a držení omamných a psychotropních látek a jedů § 187 1) Kdo neoprávněně vyrobí, doveze, vyveze, proveze, nabízí, zprostředkuje, prodá nebo jinak jinému opatří nebo pro jiného přechovává omamnou nebo psychotropní látku, přípravek obsahující omamnou nebo psychotropní látku, prekursor nebo jed, bude potrestán odnětím svobody na jeden rok až pět let. 2) Odnětím svobody na dvě léta až deset let bude pachatel potrestán, a) spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 jako člen organizované skupiny, nebo ve větším rozsahu, nebo b) spáchá-li takový čin vůči osobě mladší než osmnáct let. 3) Odnětím svobody na osm až dvanáct let bude pachatel potrestán, a) získá-li činem uvedeným v odstavci 1 značný prospěch, b) spáchá-li takový čin vůči osobě mladší patnácti let, nebo c) způsobí-li takovým činem těžkou újmu na zdraví. 4) Odnětím svobody na deset až patnáct let bude pachatel potrestán, a) způsobí-li činem uvedeným v odstavci 1 těžkou újmu na zdraví více osob nebo smrt, b) získá-li takovým činem prospěch velkého rozsahu, nebo c) spáchá-li takový čin ve spojení s organizovanou skupinou působící ve více státech.