dospělý syn,drogy
Anka
dospělý syn-jedináček,vychovávala jsem ho sama,nebydlí už se mnou.máme hezký vztah.vím dva roky,že bere,pervitin?došlo mi to.ovšem když se vidíme,předstírám,že žádný problém neexistuje a syn na hru přistupuje.poznám,kdy je nadrogovaný,podle očí i jak mluví,nicméně dělám že nic,nebavíme se o drogách.občas se v noci budím strachem o něho,samé ošklivé otázky,ale zbytek času si říkám,že hodně mladých experimentuje a projdou si tím,že je inteligentní kluk a vždy mělpevnou vůli,nenechal by věci zajít daleko.dělám velkou hloupost?

Odpověděl:
Dobrý den, v případě, že váš syn bere pervitin dva roky a přichází intoxikovaný i na setkání s vámi, asi bych nespoléhala na to, že jde o nějaké ojedinělé drogové experimenty. Je možné, že on sám podvědomě čeká, že o jeho problému začnete mluvit a bude to pro něj impulsem, aby s ním začal něco dělat. Stává se, že závislí čekají na to, aby jejich užívání bylo jaksi "vytaženo na světlo" a začalo se něco dít, protože sami vnímají stávající situaci jako neúnosnou. Ale těžko říci takto přes internet. Každopádně bych se se synem o drogách pokusila v klidu a bez nějakého vyčítání promluvit. Pokud máte hezký vztah, mělo by to jít o to lépe. Tím, že nebudete spát a budete se trápit, nikomu a ničemu nepomůžete. Také bych vám doporučila obrátit se na nějaké odborné zařízení, které poskytuje poradenství rodinným příslušníkům závislých. Jejich seznam najdete na www.drogy-info.cz v rubrice "mapa pomoci", nebo se ještě ozvěte a napište region, odkud jste, a my vám zkusíme někoho doporučit.