odpověď pro Janu Marečkovou
V.
dobrý podvečer, 14.09.2007 14:18:55 jste mi odpovídala na můj vzkaz z 01.09.2007 00:41. Chci Vám poděkovat za Váš zájem a navázat na Váš text. Na doléčovák jsem chodil, ale moje návštěvy tam byly ukončeny s tím, že jsem na dobré cestě a že spolu nemáme momentálně co řešit. Možná tam byla nějaká chyba v komunikaci, nebo už se neumím vyjadřovat... Co se týče medikace, navštěvuji pravidelně psychiatra a beru již několik měsíců antipsychotika a antidepresiva... I přes to jsem pořád nevyrovnaný hybrid, který nezvládá ovládat své emoce ani své chování. Protikladné nálady a postoje se u mě střídají několikrát za den, nejspíš jsem těmi drogami ze sebe udělal vážně blázna. Nedokážu se vyrovnat s minulostí, natož na ni zapomenout. Moje touhy jsou sebedestruktivní a bezcitné vůči lidem, kteří se zoufale snaží najít cestu, jak mi pomoct. Doteď jsem byl doma s rodinou, v izolaci od nebezpečí, která na mě venku číhají, a pod dohledem. Za týden ale nastupuju na školu, kde budu mít volnou ruku a nebude tam nikdo, kdo by na mě dával pozor. Je to zkouška, kterou musím podstoupit, protože válet se sám doma, koukat do zdi a přemýšlet je na zblbnutí a už bych to déle nevydržel. Strašně se ale bojím, jestli to ustojím a k drogám se nevrátím. Jak já se bojím...:'-(

Odpověděl:
Zdravím vás, nevím, nakolik jste se svým psychiatrem probíral všechny ty nepříjemné psychiské stavy, které popisujete. Ale mám dojem, že nějaká forma ambulantní psychoterapie kombinovaná s vhodnou medikací, by vám to mohla do budoucna pomoci zvládnout a také udržet abstinenci. Zkuste to se svým lékařem probrat, zná vaše problémy nejlépe a má také prostor je s vámi řešit. Bohužel, takhle přes internet to moc nejde. BTW - Vaše obavy z nástupu do školy a nového prostředí jsou celkem přirozené. Ve větší či menší míře provází strach ze změn a selhání každého člověka, tak se tím zbytečně dopředu nezúskostňujte.