dotaz
jaja
Manžel 8 let abstinoval, nyní asi 3roky má občas popito on říká, že si dal 1 sklenku.jednou do roka ujede a je totálně v lihu 1-3 dny, když mu pomužu a zavezu ho k lékaři, ke kterému pravidelně chodí je všechno v pořádku, vrátí se do starých kolejí.Ted je v lihu od uterka dnes je pátek a ještě se neukázal, já jsem ho vyhodila z domu kvůli dětem, má cenu mu pomáhat já mám pocit že jsme to prohrali na celé čáře a mě nic jiného nezbyde než ho nechat. At je propije kam chce.A i kdyby se objevil tak nevím co mám dělat už mě to nebaví pořad jen slibuje a nic se nezmění.Prosím o radu, nevím jak dál.Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, to co dělá Váš manžel je tzv. kvartální pijáctví. To znamená že abstinuje, funguje a jednou za čas to s pravidelností hodně přežene. Chápu že jste z toho hodně unavená a jistě máte právo i od něj odejít. Je na Vás abyste si rozhodla, jestli jinak je Váš vztah kvalitní a má cenu za něj bojovat (pokud manžel chce, dá se z takovou závislostí pracovat), nebo jestli je jeho alkoholismus jen poslední kapkou a ve vztahu Vás nic netěší. Pokud se rozhodnete pro první variantu bylo by dobré najít kvalitního psychoterapeuta, který by se s manželem zabýval tím, proč má potřebu opakovat podobné excesy a s vámi oběma tím, jak to ovlivňuje vaše soužití a co by se dalo změnit.