pervitin a nezletilý
zoufalá
Dobrý den, můj syn není ještě zletilý. Zjistila jsem u něj závislost na pervitinu. Přiznal mi to - tedy ne závislost, ale injekční aplikaci. Slíbil, že už to bude dobré, že žádné průsery už nebudou, ale zase jsou problémy - nechodí do školy, neplní naše dohody, není na něj spolehnutí. Nevím, jestli mám kontaktovat sociálku, ať mu přidělí kurátora nebo jaký mám zvolit postup. V K-centru mi řekli, že pokud nebude chtít sám přestat, tak toho moc nezmůžu a silou už vůbec ne. Můžete mi poradit, co dál? Vyhodit ho z domu? Nahlásit na Policii, že někdo mému synovi poskytuje drogy? Fakt už nevím. Myslela jsem si, že to zvládneme sami, ale už tomu přestávám věřit. A taky, pokud by měl kurátora nebo jak se tomu řekne, tak se mu to někde potáhne zapsaný celej život? Nebo ho mám nechat někam zavřít? Děkuji za jakoukoliv radu.

Odpověděl:
Dobrý den, je to tvrdé, ale budete se muset smířit s tím, že máte velmi omezené možnosti. Tím mám na mysli možnosti ovlivnit chování vašeho syna. Rozhodně však nejste bezmocná. Vy jste doma ten, kdo rozhoduje a vy si stanovujete podmínky. Musíte jen striktně trvat na jejich dodržování, čož je jistě vyčerpávající. I vyhazov z domu je možnost, ale pokud se to rozhodnete udělat, měla byste svou výhružku splnit. Z vašeho dotazu mám pocit, že jste na celý problém dost sama. Myslím, že byste měla myslet také na sebe a vyhledat odbornou pomoc poskytovanou rodičům uživatelů. V Praze je to poradna pro rodiče v Café Therapy, Školská 30; tel:+420 739 268 527; +420 284 824 234. Pokud nejste z Prahy, požádejte kontaktní centrum ve vašem regionu o zprostředkování kontaktu na podobné zařízení. Pokud na to máte sílu, můžete se se synem zkusit bavit alespoň o rizicích injekčního užívání. (Podrobnější informace ohledně minimalizace rizik vám případně poskytnou v Kontaktním centru). Jde o to, aby se váš syn nenakazil žloutenkou typu C, HIV nebo si nezpůsobil jiné komplikace. V dané situaci je to čistě pragmatický přístup a rozhodně to neznamená toleranci jeho braní. Celý problém je však na delší debatu. Pokuste se vyhledat pomoc a kdyby bylo potřeba, tak se ozvěte. Hodně štěstí TN