Alisha
Dobrý den, mám dotaz. Mám kamaráda, který fetoval, byl i v léčebně( je to něco málo přes rok), jenže když přišel z léčebny, začal fetovat znovu, teď tvrdí, že už nic nebere ( šňupal pervitin). Jenže já mu moc nevěřim, protože má pořád červený oči ( zornice zúžený ani velký nemá), hodně mění nálady, ale převážně se pořád směje, tak 2x do hodiny chodí domů kde je cca. 10 minut a pak se zase vrátí a očima červenýma ještě víc. Někdy ale taky třeba nejde domů i 3 hodiny. Tvrdí, že si jenom občas zahulí trávu, jenže mě se to nezdá. I jeho kamarádi jsou podivní. jeho taťka taky neví jestli fetuje, ale prý když fetoval, tak se choval uplně jinak než ted.Schovával jídlo, nespal... Te´d spí až moc. Nevím, jeslti se to dá určit tahkle přes interner, aniž byste ho znal(a), ale myslíte si, že ještě dál fetuje nebo "jenom" opravdu kouří marihuanu?

Odpověděl:
Zdravím vás, no, máte pravdu, že diagnostikovat cokoli přes internet je problematické. Ale z toho, jak situaci popisujete, bych to u vašeho kamaráda skutečně spíše viděla na tu marihuanu. Když tak koukněte na těchto stránkách do rubriky "Pervitin" a "Marihuana", příznaky intoxikace jsou tam poměrně podrobně popsané. Jen mě ještě napadá - pokud se kamarád léčil ze závislosti na pervitinu, není ani to kouření marihuany zrovna bezpečné. Určitě by bylo nanejvýš vhodné, aby se delší dobu vyhýbal všem drogám včetně alkoholu. Nebyl by váš kamarád ochoten začít chodit na nějaký ambulantní doléčovací program? Určitě by mu to pomohlo v abstinenci od pervitinu a také v tom, aby to nepřeháněl s marihuanou. Kontakt na vhodné doléčování by mu jistě poradili tam, kde byl v léčbě. Přeji hodně štěstí vám i vašemu kamarádovi.