Allie
Dobrý den,chtěla bych poradit, co dělat. Mám kamaráda na kterém mi záleží,proto bych mu chtěla pomoci.Poslední dobou se hodně změnil a zcela náhodou jsem zjistila, že užívá pervitin. Myslím, že v poslední době tomu docela propadl,ikdyž sám prý má vše pod kontrolou, čemuž vůbec nevěřím. Ještě spolu s 2 lidma,kteří ho velmi dobře znají a měli k němu vždycky blízko jsme se s ním chtěli sejít a nějak ho přesvědčit, aby přestal a dobrovolně si nechal odborně pomoci. Čím ho přesvědčit? A pokud mi můžete poradit nějaké místa pro odvykání v JČ. Děkuji

Odpověděl:
Dobrý den, chápu, že chcete kamarádovi společně s přáteli pomoci a nějak ho přesvědčit, aby svůj problém s pervitinem začal řešit. Jenže pokud si váš kamarád myslí, že má vše pod kontrolou a nic měnit nechce, tak s tím mnoho nenaděláte. Nejde pomáhat někomu proti jeho vůli, abstinovat musí chtít on sám. A v současné době ho asi rizika pervitinu a závislosti moc nezajímají. V případě, že by kamarád byl přeci jen svolný s tím něco dělat, doporučovala bych, aby se obrátil na některé z Kontaktních center a probral s nimi, jak na tom s tou motivací je a jaký léčebný program by byl pro něj optimální. Pokud by zájem neměl, budete to muset vzít na vědomí. Ale případně se můžete na Kontaktní centrum obrátit i vy a zkonzultovat, jak můžete kamaráda k nějaké změně motivovat. Víte, na konzultace tohoto druhu je prostor internetové poradny přeci jen omezený. Tady je seznam Kontaktních center v JČ kraji: České Budějovice, Kontaktní a doléčovací centrum o.s. Háječek F. A. Gerstnera 2, České Budějovice, 370 01 telefon: 386 350 169 Písek, Kontaktní centrum Arkáda nízkoprahové zařízení s terénním programem Fügnerovo nám. 48, Písek, 397 01 telefon: 382 228 171 Tábor, Kontaktní centrum Auritus, Farní charita Klokotská 114, 390 01, Tábor, 390 01 telefon: 381 255 999 Strakonice, Krizové a kontaktní centrum Prevent, o.s. Krátká 20, Strakonice, 386 01 telefon: 383 322 357; 728 469 494 Prachatice, Krizové a kontaktní centrum U Stadionu 397, Prachatice, 383 01 telefon: 388 310 147