misha
prosím vás o radu,už vůbec nevim co mám dělat..před několika dny jsem mámě přiznala,že beru subutex(injekčně) a že jsem závislá a chci přestat..ona na to jakože mi pomůže a tak..ale druhej den se chovala jakoby nic..nevim co si o tom mám myslet,asi jakože jí to je úplně jedno,nevim..už i dřív u mě několikrát našla "bychny" a všimla si i mejch rozpíchanejch rukou,ale vždycky si nechala něco namluvit..já prostě potřebuju pomoc a aby se trochu zajmala,ona ani neví co to je subutex a ani se mě nezaptala..já už nevim co mám dělat,sem totálně na dně.....

Odpověděl:
Dobrý den Misho, především vidím jako velice pozitivní a vlastně nejdůležitější, že jste problém se subutexem přiznala sama sobě a chcete ho řešit. A rozumím, že jste rozčarovaná z toho, že se k tomu vaše máma staví, tak jak se staví. Nicméně na začátku vám slíbila pomoc a toho bych se držela, možná jen neví, jak by ta pomoc měla vypadat a je bezradná. Každopádně bych vám doporučila obrátit se na odbornou pomoc. Pro začátek na nejbližší Kontaktní centrum (jejich seznam najdete na www.drogy-info.cz v rubrice "mapa pomoci"), kde s vámi proberou jaký typ léčby (ať ambulantní nebo pobytové) by pro vás byl nejlepší, eventuelně vám ji pomohou zprostředkovat. A určitě tam získate i psychickou podporu, kterou budete potřebovat. Zkuste navrhnout mámě, jestli by tam na konzultaci nezašla s vámi, pokud je to pro vás přijatelné, a nebo tam můžete zajít i každá zvlášť. Každopádně je zbytečné, abyste s tím bojovala sama, když existují možnosti kvalifikované pomoci. Držím vám moc palce a věřím, že to zvládnete a bude zase lépe.