Srovnani
clovek
zajimalo by me jestli se daji nejak porovnat negativni ucinky drog.Utrpi lidsky zdravi stejne, vice nebo mene pokud si o vikendu vypije pul litru rumu nebo nebude pit a da si treba jednu tabletu mdma?

Odpověděl:
Dobrý den, víte tohle se dost těžko srovnává. Každá droga včetně alkoholu má svá specifická rizika a negativní dopad na zdraví, který je přímo úměrný množství a frekvenci konzumace. A který také závisí na aktuálním fyzickém a psychickém stavu uživatele, takže co někomu může projít bez nějakých zřejmých následků, může jinému způsobit docela problém. Další věc je ta, že se většinou jedná o látky nelegální, což může potencionálně přivodit rovněž problémy, i když jiného druhu. No, pokud se týká druhé půlky vašeho dotazu. Pokud by dotyčný byl zcela zdráv, užil by pouze jednu tabletu extáze (a nic dalšího) se standardním obsahem MDMA bez jakýchkoli rizikových příměsí (čímž si u nelegální látky nemůžete být jistý) a pokud by dodržoval preventivní opatření proti přehřátí organismu, nejspíš by si ze zdravotního hlediska ublížil méně, než kdyby vypil půl litru rumu. Ale to je čistě teoretická úvaha.