Jak poznám,
Libuše
že syn bere pervitin?Tedy vpichy nemá,ale co když šňupe.Popírá to sice vehementně,ale dřív se doma věci neztrácely a teď od začátku prázdnin ano.Komunikace s ním téměř není možná,domů se chodí jen najíst a vyspat

Odpověděl:
Dobrý den, indicií může být mnoho. Například rychlý úbytek tělesné hmotnosti, náladovost. Výrazné výkyvy denního rytmu - noční bdění při intoxikaci nebo naopak veliká únava, spavost a podrážděnost při "dojezdu". Při intoxikaci rozšířené zornice, celkově zrychlený až manický projev - řeč, výrazná mimika a afektovanost. Celkem bezpečně přítomnost pervitinu v moči odhalí testy. Jsou k dostání v některých lékárnách. Než však přistoupíte k tomuto kroku, měla byste si dobře rozmyslet, co uděláte v případě, že test bude pozitivní, ale i v případě, že bude negativní. Ideální by bylo, kdybyste před tím dospěli ke vzájemné shodě na řešení v obou případech. K testování bych, být Vámi, přistoupil až jako k poslední variantě, ve chvíli, kdy zklamou ostatní pokusy o komunikaci. Pervitin je indikovatelný v moči 3 dny od poslední intoxikace. Dejte si pozor na to, aby Vás syn neobelstil - aby moč byla skutečně jeho apod. Uživatelé drog bývají v tomto směru značně vynalézaví. Ještě mě napadají 2 otázky. 1) Proč jste se zaměřila zrovna na pervitin? 2)Proč je zrovna tahle otázka pro vás ta nejdůležitější? Chápu, že pro matku musí být toto podezření velmi trýznivé. Jednat však můžete už teď. Podle toho co píšete Váš syn poměrně zásadním způsobem zanedbává svoje povinnosti a hrubě porušuje pravidla vzájemného soužití. Bez ohledu na to, jestli užívá drogy nebo ne. Začněte jednat - jistě nejste bezmocná a podmínky soužití ve Vaší domácnosti si můžete klást Vy. Pokud máte možnost, poraďte se na dalším postupu s nějakým odborníkem. V Praze je to například Mgr. Čtrnáctá - Poradna pro rodiče v kavárně Therapy ve Školské ulici 30; tel. +420 739 268 527; +420 284 824 234. Doporučuji také server www.odrogach.cz, kde najdete spoustu informací určených rodičům a potřebné kontakty. Kdyby bylo potřeba, tak nám pochopitelně napište do poradny. Hodně štěstí TN