Honey
Dobrý den, měla jsem nechraněný pohlavní styk s bývalým přítelem, o kterém jsem si myslela, ze vím naprosto vse. Ovsem ukazalo se, ze po rozchodu si zrovna nelamal hlavu s tím, s kým spí. Potřebovala bych vědět, za jak dlouho by bylo optimalní jít na test HIV a hepatitidy. A jestli existuje nějaké pracoviště, kde by mi udělali oba dva testy. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás, mohla bych Vám předat kontakty, kde by Vám udělali oba testy, když mi napíšete, odkud jste. Další variantou je navštívit Vašeho gynekologa nebo praktického lékaře a o testy je požádat - odebrali by Vám krev a poslali na test do laboratoře. Ohledně HIV - je možné jít na testy až cca 2 měsíce po rizikovém styku, dříve test nic nezjistí. Hepatitida A má průměrnou inkubační dobu 30 dní, hepatitida B a C delší, cca 2 měsíce. Také je možné kontakty vyhledat na webu www.aids-hiv.cz (Národní program boje proti HIV/AIDS) nebo na www.cecko.cz a www.hepatitis.cz (weby ohledně hepatitidy C). Také existují bezplatné informační linky, kde by Vám jistě poradili kontakty ve Vašem regionu: Bezplatná info linka (hepatitida C) 800 333 365 Bezplatná info linka (HIV/AIDS) 800 144 444. Přeji hodně štěstí.