Lysohlávky
klubber
Nastává podzim tak mě aktuálně zajímá pár věcí :-) 1. Jaké fyzické následky doprovází užívání lysohlávek? Chápu, jaké psych. problémy mi užívání může způsobit, spíš mě zajímají zdravotní rizika fyzického charakteru (toxicita jater?) a co z nich vyplývá... 2. Bývá po užití lysohlávek nějaký dojezd? 3. Nevím, zda-li jste schopni zodpovědět, ale zeptám se: slyšel jsem názor že konzumace hub jako takových je pro lidské tělo absolutně ničím nepřínosná, že houby neobsahují žádné vitamíny ani nedodávají tělu žádné užitečné látky, tudíž jejich konzumace je vyloženě pochutina a naopak jsou pro tělo v podstatě škodlivé, protože, jak už vyplývá z názvu "houba" - jen do sebe vsakují toxické a lid. tělu škodlivé látky ze země. Je to pravda? Předem děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, lysohlávky jsou jedovaté houby, takže z toho vyplývá, že jejich konzumací si vlastně přivozujete otravu. Kromě zvracení a motolice to taky znamená větší zátěž pro organismus, aby je odboural. A to hlavně pro játra. A každá taková zátěž se samozřejmě sčítá. Přesto myslím, že rizika pro psychiku jsou vážnější, ale o těch tedy snad víte...Dojezd bývá i na lysohlávkách, taky se objevují flash backy. Stejně jako vždycky platí, čím víc toho smícháte (např. s alkoholem), tím horší následky. A co se týče hub obecně, je pravda, že tělu nic nedají, jsou pro něj prostě nestravitelné. Takže akorát zatížíte neúměrně organismus tím, že je zase musí dostat ven. A to u jedovatých platí několikanásobně. Blíž by Vám k tomu ale asi řekl spíš nějaký mykolog. O lysohlávkách najdete celkem podrobné informace i na stránkách poradny, v sekci o drogách.