Chci mu pomoc
kamililinka
Dobrý den, už je to asi 2 roky co můj kamarád vdechuje toluen. Byl v porádku jenze pak odjel a tam zacal vdechovat skoro všechny látky podobné toluenu. Kdyz se vrátil už to nebyl on rodina se ho boji protoze vyhrozuje zabitim a uz i napadl. Sice nekdy nás pozná ale je jak kdyby v jiném světě. Je sám protoze nemá domov.Chci se zeptat jestli se mu dá ještě nějak pomoc. Jestli může byt někdy v budoucnu zase normální. Byl i párkrát v lečebném ustavu ale pokazde ho po 2-3 dnech pustili domů. Je to smutný protože to byl dobrej kamarád a nikdo necekal ze tak dopadne a moc bychom mu chtěli pomoc ale nevime jak. Prosim poradˇte

Odpověděl:
Dobrý den, obávám se, že pro Vás nebudu mít dobré zprávy. Těkavé látky jsou nejvíc nebezpečné právě tím, že způsobují masivní a nevratné poškození mozku. Jejich dlouhodobé užívání zpravidla končí těžkou demencí. Po jaké době se tak stane samozřejmě závisí na dávkách a frekvenci jejich užívání. V jakém stavu nyní Váš kamarád je a jestli ještě někdy bude "normální", se dá těžko odhadnout. Jisté je, že pokud nepřestane s užíváním toluenu jeho stav se bude nenávratně zhoršovat. Jediná cesta je okamžitá abstinence. Problém je v tom, že se pro ni musí rozhodnout on sám. Pokud pro něj chcete něco udělat, vyhledejte mu kontakt na nejbližší kontaktní centrum a pomožte mu zprostředkovat návštěvu. V "káčku" si ho pozvou na sezení, během kterého se budou snažit vymyslet ideální řešení jeho situace. Jestli toho však bude ještě schopen, to je otázka. Hodně štěstí. TN