andy
Dobrý večer,mám bráchu už delší dobu na heroinu chtěli jsme mu x krát pomoci seděl i ve vazbě,ale nic platné a léčebny v čr nejdou také jich pár skusil.Slyšela jsem o léčebně v itálii je možné někde na ni sehnat kontakt?Brácha by ji chtěl skusit jsme mi jako rodina ochotni ty náklady zaplatit ale nevim co je vše k tomu potřeba?A na jak dlouho je léčba?a pak jelikož je narkoman má problémy se zákonem tak ani nevim jestli je možné ho poslat na léčení mimo čr?Byla bych moc ráda kdyby se stoho dostal vim že to pro lidi drogově závislé neni jednoduché že je kamarádi i rodina odepíšou,ale je to brácha a nechci,aby mi kuli tomuto svinstvu umíral před očima.Mamka už je na dně a sama si neví rady neni to jednoduché každý má problémy.Ale pořád věřim že každý z nás má naději jsem asi naivní.Nevím jestli mi někdo s tímto může pomoct nebo poradit.Je v tom už skoro deset let a i když vykrade byt tak stejně nic nezmůžem.ale na ulici je to horší.znám co je to den narkomana sama drogy neberu jsem normálně pracující člověk,jen vim že člověk co se do toho dostane nemá cestu uniku musí mít vůli.jenže když to chce skusit a znovu spadne tak nevim co ho k tomu pořád nutí je to parta,Praha,nebo to že už nemůže se zapojit mezi společnost.Moc děkuji za jakkoukoli odpověd vim že mi asi moc kladně neodpovíte,ale když je člověk na dně tak je rád za cokoliv.A lidem co se s toho dostali přeji moc úspěchů a at se nebojí zapojit zpět do života

Odpověděl:
Dobrý den, to, co píšete na mě dělá dojem, že vyvíjíte větší snahu než Váš bratr. Ať ho pošlete na léčení kamkoli, nebude k ničemu, pokud se pro něj nerozhodne on sám. Vy nemůžete abstinovat za něj! Tím Vás rozhodně nechci odrazovat od Vaší aktivity, jen dejte pozor na neuvážené kroky. Měla byste se vyvarovat toho, abyste přejímala odpovědnost za něj. Pokud se chce léčit, ať si léčbu vyřídí sám např. s pomocí kontaktního centra. Léčebna v Itálii mi nepřipadá jako dobrý nápad. Čistě z toho důvodu, že léčba je závislá na znalosti jazyka. Navíc si troufnu tvrdit, že v ČR je velmi vyspělý systém péče o drogově závislé a většina služeb je zdarma. Důvodů, proč to nevyšlo může být mnoho. Např. špatně zvolené zařízení, které neodpovídalo potřebám Vašeho bratra nebo neochota Vašeho bratra ke spolupráci. Než se do něčeho pustíte, poraďte se s odborníkem. V Praze je to například Poradna pro rodiče - Mgr. Čtrnáctá. Sídlí v kavárně Therapy; Školská 30; tel.: +420 739 268 527; +420 284 824 234. Mnoho informací i kontaktů najdete také na serveru www.odrogach.cz. Myslím,že soužití s uživatelem drog představuje obrovskou zátěž. Proto se snažte kontaktovat příslušné zařízení nejen se zakázkou jak pomoci bratrovi, ale především jak pomoci sobě. Kontakty na léčby v zahraničí by se nám asi podařilo sehnat, ale potřebujeme více informací - v Itálii bude podobných zařízení mnoho. Rovněž otázka vycestování Vašeho bratra není jednoduchá. Odkázal bych Vás na právní poradnu. Pokud budete potřebovat kontakt, ozvěte se. Hodně štěstí. TN