kokain
rosa
Dobrý den, zhruba před rokem vyšlo najevo, že manžel šňupe kokain. Zpětně se mi vybavilo, že se tak děje už asi 8 let.ˇ(určitě uý i nějakou dobu před tím, než jsme se poznali) Frekvence je 2-4 za rok. DOba trvání 2-4 dny, následky odeznívají tak týden až 10 dní. Nevím, jak se zachovat. Existuje nějaká odvykací kúra? Pokaždé se samozřejmě dušuje, že už se to nebude opakovat, ale.... Od doby, co mi to sám přiznal už se to stalo 3X. Jak mám postupovat? Máme děti, může to být dědičné? Může to mít i nějaké následky fyzické nebo psychické? Děkuji.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, zdá se, jako by se manžel potřeboval jednou za čas pořádně odreagovat a nesvedl to jinak než za pomoci kokainu. Nedá se mluvit přímo o závislosti, na to je frekvence příliš malá, ale to je jedno, důležité je, že spolu žijete a Vám to vadí. On Vám opakovaně slibuje změnu a opakovaně slib porušuje. To také není pro vzájemné soužití dobré. Možná spíš než zakazování bych se ho zkusila ptát, co mu chybí, jak by se dal kokain nahradit - např. dovolenou, nějakým adrenalinovým sportem nebo tak něco. A spíše než na odvykací kúru je to myslím na povídání, případně ambulantní pomoc. Pokud by byl manžel ochotný, zkuste se s ním domluvit, aby zašel do AT poradny nebo drogového centra, případně k psychologovi, který se závislostmi zabývá, a zkusil s ním přijít na to, proč má potřebu jednou za čas takovou věc udělat. Případně se pak o tom můžete bavit ve třech.