vliv
Ema
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, jestli může mít na ogranismus nějaký větší negativní vliv tříměsíční intenzivní pití alkoholu. Četla jsem o tom nějaké články, ale netuším, po jak dlouhé době už by to mohlo být nebezpečné. Ale když nějaký den nepiju, tak mě bolí hlava nebo trochu brní nohy a celkově jsem malátná, především v posledních dnech. Jsem si vědoma všech následků, které může takové pití způsobit a říkám si ,že bych toho měla nechat, ale nějak mi stále nedochází, že by to mohlo skončit opravdu špatně. Pořád si říkám: ještě dnes, nebo ještě do konce týdne, ale vždycky vydržím nepít jen tak 1-2 dny třeba po dvou týdnech, kdy piju každý den. Sice jsem snížila alespoň množství alkoholu, ptž chodím do školy, ale cítím, že nejsem ještě úplně rozhodnutá toho nechat a nevím, kdy se konečně odhodlám. Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, to co se Vám děje, když vysadíte alkohol po intenzívním pití, nejsou ani tak důsledky pití jako spíš nepití. Máte prostě abstinenční příznaky, protože jste si už vypěstovala závislost. jednak fyzickou - o tom je bolest hlavy a brnění - a jednak psychickou - proto nevydržíte déle jak dva dny bez alkoholu. Určitě tedy není na místě oddalovat rozhodnutí a snažit se přestat co nejdřív. Jinak budete mít jednak fyzické potíže, psychické, ale určitě i potíže ve škole, doma atd. Zkuste se zamyslet nad tím, proč máte potřebu každý den pít, co Vám chybí, a hledat to někde jinde, bez alkoholu.