problém s pervitinem
Eva
Dobrý den, mám problém se svým přítelem. Je mu 22let, jinak poměrně rozumnej kluk, ale již 4 nebo 5let bere pervitin. K tomu občas extazi nebo lsd atd. Ani po těch pěti letech si nemyslí, že je závislej. Tvrdí, že to nepotřebuje, že je to jen o psychice člověka, jestli tomu propadne nebo ne, že když si třeba měsíc nedá, vůbec mu to nevadí, ale mně se to nějak nezdá. Je pravda, že se to na něm na první pohled nijak neprojevuje, sama to nechápu, jen je trochu víc uzavřenej než ostatní lidi a jeho názory na drogy jsou bohužel kladný. Mně to samozřejmě vadilo a tak nyní tvrdí, že s tím přestal. Ale můžu mu věřit, když to bral pět let a navíc když jeho nejbližší kamarádi všichni drogy berou a nabízí mu je? Taky bych se chtěla zeptat, i kdyby přestal, může to mít do budoucna nějaké zdravotní dopady například kdyby jsme chtěli dítě, aby bylo zdravé? Předem moc děkuji za odpověď Eva

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,po pravdě bych moc nevěřila tomu, že po pěti letech s kladným vztahem k drogám přestane ze dne na den jen kvůli někomu druhému. S největší pravděpodobností se k nim dřív nebo později vrátí. I když teď možná opravdu abstinuje. Ale možné je všechno. Pokud to na něm není moc vidět, stejně nezjistíte, jak na tom opravdu je. Musíte tedy počítat s tím, že žijete s někým, kdo před Vámi možná tají tak závažnou věc, jako je závisost. A že drogy budou žít ve vztahu s vámi dvěma společně a budete s nimi bojovat o jeho přízeň. Rozhodně se Vám právem a rozumně jeho argumenty a přesvědčování nezdají. Pokud by opravdu přestal a chtěli byste v budoucnu děti, neměla by samotná prodělaná závislost vadit. Samozřejmě je pak dobré zjistit důkladně zdravotní stav, což je po dlouholeté závislosti vždycky třeba. Nejvíc by mohla hrozit žloutenka typu B a C.