bratr
pepa
Dobry den , mam takovy dotaz a problem ziju v praze, muj bratr s kamosema kouri travu a myslim, ze jeste snupe pernik, u nas doma furt vyvoalva neke rozpory a ma agresivni chovani a bezduvodne me porad napada a mlati a vsude kolem rve je mu 22 let, nikdo si s nim nevi rady, mama se ho boji, prosim o nalehave reseni, nebo ho zabiju.....opravdu

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, jestli je bratr takhle agresivní, nepůjde pravděpodobně jen o kouření trávy, ale asi i o ten pervitin. Věřím, že je hodně nepříjemné v takovém prostředí žít. Teď je hlavně na rodičích, jak s jeho chováním naloží. Je třeba dát mu jasné mantinely, co už je doma nepřípustné. Zkuste to řešit doma společně, promluvit si o tom, jak se cítíte, když vás bratr ohrožuje a neustále vám znepříjemňuje život. On by pak měl od rodičů slyšet, za jakých podmínek s vámi může bydlet (předpokládám, že s drogami skončit nechce). Není to ale vždycky lehké domluvit se s někým závislým, zvlášť když je agresivní. Mylsím, že je dobré probrat celou situaci i s někým nezaujatým, se zkušenostmi. V Praze funguje několik poradenských center, pracujících i s rodiči a rodinnými příslušníky. jedním z nich je např. Poradna pro rodiče Sananim, sídlící v Café Therapy, Školská 30, Praha 1, tel. +420 739 268 527; +420 284 824 234