nedokončená léčba
Čučka
dcera 20let se vrátila z léčebny po 2 měsících byla vyloučena z důvodu nedodržení řádu.sama chce pokračovat v abstinování měla sama hroznou radost že už nebere a komunikovala se mnou ale nevím je doma 5 dní a znovu začíná chodit do starých paret a každý den kouří trávu a tím spolu i míň komunikujeme bojím se jejíchsetkání s dřívějšími známostmi .Hledá si zaměstnání ale zatím nikam nevolala jen brouzdá po internetu.sama říká že kdyby cítila že to doma nezvládá sama nastoupí do jiné léčebny ale bojím se aby to nebylo horší než dřív/ta závislost/

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, máte pravdu, že stará parta a kouření marihuany je skoro zaručená cesta zpátky k drogám. Nejsem si jistá, jestli dcera opravdu bude schopná v pravý čas říct, že už to nezvládá. Asi byste si měly dát jasná pravidla a termíny, do kdy se některé věci změní. Tedy např. do kdy si najde práci, i kdyby třeba byla horší, než jakou hledá. Vy ji pravděpodobně živíte, takže máte právo určité věci po ní požadovat. Bydlí u Vás a tak by měla dodržovat dohodnutá pravidla. Pokud jí poskytnete veškerý konfort, pravděpodobně nemá moc důvodů, proč se k drogám nevrátit. Dva měsíce léčby není moc a rozhodně by pak měla docházet někam alespoň na doléčování, když už nenastoupí léčbu jinde. Zkuste se kdyžtak poradit o podrobnostech s nějakým odborníkem, případně můžete uzavřít i s dcerou jakýsi trojstranný kontrakt o jejím fungování. Když u toho bude někdo nezávislý, bude to mít větší váhu.