kamaratstvo
zuzana
zdravim som zo Sloovenska a mam dvoch zavislych kamaratov na ktorych mi velmi zalezi. s oboma som si rozumela velmi dobre, kym nezacali brat travu. Tak sa to vsetko zacalo. Teraz im uz trava ani z daleka nestaci, skusili uz heroin aj kokain a chystaju sa na LSD. mala som velmi zlu skusenost s jednym z nich vzhladom nato, ze pod vplyvom drogy ma znasilnil.Vzhaldom nato ze som silna osoba ma to nevzalo ale skor posilnilo k tomu aby som im pomohla. Velmi by som chcela no oni razne moju pomoc odmietaju. Rada by som vedela co mam robit lebo uz to dalej nedokazem. Je mi luto ze ludia ktorych som kedisy mala rada ako bratov mi zomiera,pred ocami.Potrebujem vasu pomoc. dakujem

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, chápu, že je hodně těžké koukat se jak někdo blízký propadá drogám a jeho osobnost se den ode dne mění. Myslím ale, že byste měla znát také svou cenu. Užití drogy nikoho neomlouvá a nezbavuje zodpovědnosti za své činy. A jestli Vás jeden z kamarádů znásilnil, překračuje to myslím jakékoli omluvitelné hranice. Je zvláštní nazývat takového člověka stále kamarádem a ještě mu chtít proti jeho vůli pomáhat. Nicméně, i když nebudu brát v úvahu, co Vám udělal, nemá smysl chtít někomu z drog pomoci pokud nechce. Pouze se tím naprosto vyčerpáte, dost možná se Vám stane ještě něco dalšího nepříjemného, a stejně ničeho nedocílíte. Pokud byste vyloženě trvala na tom, že ti lidé jsou stále ještě pro Vás důležití, počkejte až sami zjistí, že mají s drogami problém a pak jim pomozte, buďte jim oporou, ale řešit ho musí oni sami.