vobyčejnej feťák(pojmenování vlastního syna neznámou paní na tram zastávce..takovej zlatej kluk to byl..)
byl jsem
zdravím a klobouk dolů za vaši práci neinformovanost a neznalost průměrného českého občana(čistého občana)je myslím velkým společenským problémem a procento příp druh závislosti (u lidí,kteří chodí kolem nás,žijí vedle nás,pracují pro nás či baví se s námi)si dokážete představit vy tam u vás,příp my tady u nás(my nečistí)ale velmi mlhavé představy mají tamti ostatní.Ti co s drogami nepřišli do bližšího kontaktu.Tak se stává,že ačkoliv by třeba měli ambice pomoci bližnímu svému,velmi dlouhou dobu netuší,že milý zlatý bližní,zrovna on,by mohl mít co dočinění s fetem(a tušit to začnou bohužel většinou až když je to vcelku nepřehlédnutelné).A z toho plyne druhý problém,totiž když už milý zlatý sám od sebe pohopí,že seznámení s fetem nemusel realizovat osobně,z důvodu neinformovanosti českého občana bude už navždycky na čele nosit nálepku vobyčejnej feťák.V tom horším případě nevobyčejnej feťák.Tak by mne zajímalo,jak se k lidem,kteří se snaží zbavit závislosti stavíte vy a jestli má člověk vůbec šanci vrátit se do čistýho světa (nebere ten,co nebral nikdy..mezi těmi,co brali nebo berou není hranic..maximálně nějaká bílá cestička..) s čistým svědomím, nebo vede do čistého sveta jen cesta zapírat zapírat zapírat a tvářit se že nikdy nic nebylo...?Existuje třeba nějaké povolání,které ze zákona nelze vykonávat,pokud člověk dejme tomu prošel detoxem?Aáá kdo všechno může nahlédnout do záznamů týkajících se průběhu(délky,místa,data etc) léčby (zletilé a svéprávné osoby)?Kde všude je takový záznam evidován? Díkydík PS:kdo vymýšlí marketingovou strategii mediální propagace drogové problematiky a nestálo by za to poslat posly nejen na přednášky do škol,ale především ke střednímu věku-rodiče,kolegové,kamarádi jakožto potencionální záchranná stébla...?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, je pravda, že rodiče jsou většinou ti nejméně informovaní, co se drogové problematiky týče. Jenže jak to chcete udělat? Vyhlásit, že kdo je rodičem půjde povinně na vzdělávání o drogách? To asi není možné...Takže v podstatě jedinou účinnou cestou jsou média, především ta veřejnoprávní. Koncepci vzdělávání a prevence o drogách mají na starosti protidrogoví koordinátoři při úřadech a asi především ministerstvo školství. V médiích jsou pak lidé, se kterými tyto úřady spolupracují a společně vymýšlejí přesnou podobu. Co se týče šance na vymanění se ze závislosti - myslím, že je to naopak tak, že jedinou možností je nedělat, jako že nic, ale přiznat si, že mám problém. Pak teprve budu schopná ho řešit. A šance rozhodně je, o tom vypovídají i počty abstinujících dlouholetých uživatelů, kteří prošli léčebnami, komunitami apod. Záznamy o tom, že se někdo léčil, jsou pouze v jeho zdravotní dokumentaci. Do ní má přístup soudní znalec nebo v závažných případech policie, pokud k tomu má rozhodnutí soudu.