první návštěna protialkoholické poradny
vlasta
mohli byste mi poradit rodinný příslušník vysokoškolák 40 let je závislý na alkoholu denně 2 - 3 piva po práci denně ve volných dnech 3 - 5 piv a víno 2 - 3 dcl případně 1 - 2 velké "panáky" slivovice po dobu 10 let po 1 - 2 pivech není schopen skončit a pije jen ze setrvačnoati 10 let tak řeší depresivní stavy z práce a nevyřešeného vztahu s otcem. který má 65 let a 50 let je alkoholikem mohli byste mi poradit v Olomouci nebo Vysokém Mýtě poradnu nebo ordinaci pro tento případ dle rozhovoru je tento člověk ochoten spolupracovat a uvědomuje si závažnost situace, ale potřebuje odborné vedení děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás, nejsem si zcela jistá, zda se skutečně jedná o závislost na alkoholu, spíše bych to přirovnala k problémovému pití. Předpokládám, že dotyčný nejspíš nemá fyzickou závislost na alkoholu - tedy abstinenční příznaky...? Nemám také informaci o tom, zda a jaké potíže se k jeho užívání alkoholu pojí - zdravotní problémy? Potíže v zaměstnání? Rodinné potíže? Nechci problém nijak bagatelizovat, samozřejmě je na místě to zkonzulovat s odborníkem, zvlášť když o to má sám dotyčný zájem. Nicméně z mého subjektivního pohledu by spíše byla na místě dlouhodobá psychoterapeutická intervence, která by se primárně týkala nevyřešených potíží v zaměstnání a vztahu s otcem a teprve sekundárně nadměrnému užívání alkoholu. Také bych považovala za důležité vyloučit, zda se nejedná primárně o těžší depresivní poruchu, kde by pomohla vhodná antidepresiva - tedy medikace předepsaná psychiatrem na základě odborného vyšetření. Často lidé, kteří trpí vážnou depresivní poruchou nadužívají alkohol jako jakousi formu sebemedikace. Po předepsání vhodných léků se obyčejně stav upraví. Našla jsem Vám nějaké kontakty v Olomouci, kam je možné se obrátit a kde by měl odborník posoudit, jaké kroky by byly na místě a co je potřeba udělat. Ambulance AT při fakultní nemocnici I. P. Pavlova 12, Olomouc, 775 20 telefon: 588 444 618 MUDr. Jarmila Šmoldasová MUDr. Libor Gronský psychiatrie. 779 00 Olomouc Telefon: +420 585 223 737 AT ambulance Vojenská nemocnice, Sušilovo náměstí 5, Olomouc, 771 00 telefon: 585 222 486 MUDr. Jiří Bilík http://www.vnol.cz MUDr. Věra Táborská psychiatrie, AT poradna. tř. Svobody 1067/32 779 00 Olomouc Telefon: +420 585 506 313