ivana
dobrý den už skoro dva měsíce neberu pervitin. Dřív jsem ho brala skoro denně. Když jsem ho přestala brát tak jsem měla radost z toho jak všechno zvládám a jak vstanu a nejsem unavená a dělám všechny ty normální věci co se dělají,peru,vařím,uklízím a tak. Prostě jsem měla radost ze všeho,ale ted poslední dobou jsem zase jak tělo bez duše,nic mě netěší nic mě nebaví pořád se mi chce brečet a myslím na to snad každou minutu. Myslíte,že se to dá zvládnout a že za čas zapomenu ,že nějaký pervitin vůbec existuje????? Chodím do K-centra v Příbrami kde mi moc pomáhají,ale na shuzku tam chodím jen jednou za týden. Těd tam pani psycholožka nebyla měla dovolenou tak tam jdu až po čtrnácti dnech. Hmmmm asi vám píšu abych to ze sebe dostala a snad mi napíšete a že mi to dodá další sílu,protože já opravdu chci nebrat,ale pořád bojuju s tím že na to myslim a že bych si třeba jen jednou vzala,při tom vím ,že kdybych si vzala tak jsem tam ,kde jsem byla. NA ZAČÁTKU a to nechci. Manžel mi dělá testy a to mě taky dost drží,abych si nevzala. Hmmmmm tak nashledanou a předem děkuji za jakoukoli odpověď .

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že je to pro Vás složité, ale můžu Vás ujistit, že se to zvládnout dá. Je to sice běh na dlouhou trať a bude ještě chvíli trvat, než Vás ty vzpomínky, chutě na drogy a pocit, že život je příliš šedivý, nudný, smutný a "normální", přestanou obtěžovat, ale sama uvidíte - čím déle budete abstinovat a bude se Vám dařit ty stavy, které popisujete, překonávat, tím to bude méně intenzivní a za čas zjistíte, že už Vám to všechno připadá jako vzdálená minulost. Někdy jsou chvíle, kdy se člověk necítí tak silný jako předtím a má chuť to všechno zahodit, to je jasné. Na druhou stranu - víte, že když si jednou vezmete, tak budete tam, kde předtím, víte, že Vám pomáhá mluvit s psycholožkou z káčka, víte, že Váš manžel Vám poskytuje nějakou oporu... Víte, kde máte ty síly nabrat. A když se necítíte dobře, tak napíšete do naší poradny, abyste nějakou podporu získala. Děláte všechno, co je potřeba dělat a nebojíte se požádat o pomoc. To jsou ty nejdůležitější věci. Jste teď v rizikovém období - řada odborníků považuje třetí měsíc abstinence za zlom a popisuje stavy, které jsou velice podobné těm, které teď máte Vy. Okouzlení abstinencí vyprchává a člověka pronásledují vzpomínky na drogy, pochybnosti, únava. Zkuste tohle období překonat a uvidíte, že se Vám za pár dní či týdnů bude dýchat líp. Držím moc palce. Když by měla Vaše paní psycholožka zase dovolenou, tak klidně napište. :)