psychoza
lolas
CHTĚLA JSEM SE ZEPTAT JAK MOHU POZNAT ZAČÍNAJÍCÍ PSYCHOZU;SCHYZOFRENIE ATD. I BEZ ODBORNÉHO VYŠETŘENÍ. UŽÍVÁM NITROŽILNĚ PERVITIN A ZAJÍMALO BY MĚ JESTLI SE PO URČITÉ DOBĚ UŽÍVÁNÍ DROG PROJEVÍ SCHYZOFRENIE U KAŽDÉHO NEBO JE TO ZKRATOVÁ ZÁLEŽITOST. DĚKUJI PŘEDEM ZA ODPOVĚD LOLA.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, předně psychóza nerovná se schizofrenie. To je onemocnění mnohem komplexnější povahy. Psychóza, která vzniká jako následek užívání pervitinu se jmenuje toxická a pokud to dobře dopadne, odezní tak do 3 týdnů po poslední dávce. někdy ale plynule přejde v trvalé psychotické onemocnění. Další špatná zpráva je, že dříve nebo později zažije toxickou psychózu v nějaké formě snad každý dlouhodobý uživatel pervitinu. Tedy ten kdo užívá v horizontu let. Někdy se ale objeví klidně i po týdnu. Projevuje se většinou tím, že má člověk paranoidní pocity, že ho někdo sleduje, lidé si o něm povídají, slyší nereálné věci, je podezřívavý atd. Je ale právě zrádné, že Vy jako uživatel psychózu v jejím průběhu nepoznáte. Budete mít pocit, že je to realita, nebo si aspoň nebudete jistá. Takže většinou jí na Vás poznají stejně ostatní nebo si ji uvědomíte až zpětně. Podrobné informace o tomto onemocnění najdete na stránkách drogové poradny v oddílu drogy a nemoci.