Jak pomoci příteli?
M....
Dobrý den,jsem zoufalá,nevím,jak má z drog dostat přítele,trvá to přes rok a mě dochzejí síly.Jsme spolu 6let,žijem spolu,ale je to čím dál horší.bere peří,dlouho mi lhal a ve slabé chvilce se mi přiznal,ale pokračuje dál.Pořád jen lži,podrazy,bere peníze,je pořád pryč,vůbec se mi nevěnuje akdyž mu chci pomoct,tak se urazí.Nechci ho vtom nechat,ale už nevím,jka dál.Jse zdravotní sestra,říkám mu co mu to způsobí,ale jako by neslyšel.Vím,že má svůj svět,ale já mu chci pomoct,on nechce! Jak mu mám otevřít oči? Jak ho mám toho zbavit?Vím,že musí chtít sám,ale jak ho mám přesvědčit?Když ho opustím,jen se to zhorší,ale ja nevím,jak dlouho to ještě vydržím! už mu asi nikdy nebudu věřit!A jak pak může takový vztah fungovat? Jsem vkoncích a nevím,jak dál! Poraďte mi prosím! Děkuji

Odpověděl:
Dobrý den, chápu, že jste v těžké situaci, ale abych tak řekla - "míček je teď na vaší straně hřiště." Váš přítel zjevně své chování měnit nehodlá, svůj problém s pervitinem řešit nechce a na vaše nabídky pomoci reaguje negativně. Takže buď se s tím budete muset smířit a žít ve vztahu, který vám nevyhovuje, nechat se přítelem využívat a být čím dál nešťastnější a vyčerpanější a doufat, že se snad přítel někdy změní. Také si můžete ještě zkusit s přítelem v klidu promluvit, nevyčítat mu pervitin jako takový, ale zaměřit se na jeho chování k vám a na to, že pokud se sebou nezačne něco dělat, je pro vás takovýto vztah nepřijatelný. Nebo můžete vztah ukončit a začít myslet na sebe a svůj vlastní život. Možná, že by konec vztahu přítel bral jako signál, že mu drogy berou docela zásadní věci v životě, jako je partnerka a zázemí. Protože pomáhat někomu proti jeho vůli opravdu moc nejde. Vím, že se takováto rozhodnutí dělají velice těžko (jste spolu docela dlouhou dobu) a je potřeba si je dobře zvážit, aby se člověk vyhnul výčitkám a planému vyhrožování, které nic neřeší. Bohužel pro vás nemám žádný "zázračný" recept, jak dát situaci do pořádku, aby všechno fungovalo tak, jak by si člověk představoval. Pokud máte dojem, že by vám pomohlo zajít si o tom všem někam promluvit, ozvěte se a já vám pošlu kontakt na zařízení, které poskytuje poradenství pro rodiny a blízké závislých. Přeji hodně štěstí a sil.