co mám dělat s dcerou
paní P.
Dobrý den, našla jsem u své dcery v pokoji nějaé pilulky, stříkačky .. vůbec nevím co dělat, je jí 15 let, vždycky jsme si rozuměly .. teď jsem úplně na dně .. nejradši bych to vyhodila .. Dělám, jako že nic, ale takhle to dál nejde .. Děkuji za odpvěď, P.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Zkuste nepanikařit. Nepodnikejte teď žádné neuvážené kroky. Zkuste mi napsat o situaci víc - jaká je Vaše rodinná situace, zda jste u dcery pozorovala nějakou změnu chování (zhoršení výsledků ve škole, změna kamarádů, změna životního režimu - např. spaní přes den, časté večerní odchody z domu apod.), zda dcera měla nějaké psychické či zdravotní potíže v minulosti... A také mi napište, odkud jste. Myslím, že v takové situaci by bylo potřeba vše probrat spíše s odborníkem osobně - získala byste potřebné informace, podporu a mohla byste se lépe rozhodnout, jak budete postupovat dál. Není možné samozřejmě dělat, jako že se nic neděje, problém je potřeba řešit, ale mám za to, že by bylo na místě to nejprve zkonzultovat a pak teprve něco podnikat. Zatím držím palce. P. S. Můžu Vám doporučit webovou stránku, která je mimo jiné určená rodičům, kteří mají podezření, že jejich děti berou drogy - mohla byste tam získat základní informace o vhodném postupu, jak teď s dcerou komunikovat, čemu se v komunikaci vyhnout a jak postupovat. Web je www.odrogach.cz, sekce pro rodice.