kazdy den plny zabavy a nevsednosti avsak nelegalni
! !ex! !
Dobrý den, nimi , pokazde rikam ze nechci ale vzdy se jsem osmnactilety student na intru ktery ma velkou partu dobrych kamaradu a osmiměsiční vztah, ale prijde ze ziju jakoby dvoji zivot na intru chodim s partou kamaradu sporotvat kazdy den co prijdeme ze skoly do osmi hodin nejak sportujeme jako je treba posilovna fotbal atd. ale problem je to ze na intru je proste silena nuda i kdyz mame na pokoji pc s netem televizi a tak vse co potrebujeme nic nam tam neschazi jen rodina a pritelkyne ale pokazde dyz vecer prijdeme vysportovani jak psy tak se silene nudime a moji kamaradi zacali hulit , a ja s necham ukecat , bohuzel musim rict ze me to bavi a je to sranda , silene rad potom posloucham Sandera van Doorna apod. kazdy vsedni den ma potom grady, a neni tyden kdy by kamaradi neprivezli 3gramy skanku , ja nic nevozim protoze jsem si rikal ze je treba prestane do me cpat stale travu ale porad je to bavi, hulime zhruba tak 2x az 3x do tydne a ja si potom pripadam ze jsem vice agresivni a nervni je to mozné ? Je to tou travou ? Zrovna ke konci roku me slovne napadl nejaky tipek z vyssiho rocniku a ja si myslim ze dybych to tolik neprehanel s tim hulenim tak bych se otocil a nechal ho at si keca ale najednou jsem vybouchl a zacal ho bit a mam z toho podminece vylouceni ze skoly, bohuzel je to urcity typ relaxace , a zabava po trave neuticha a je stale veselo ale myslim si ze to urcite neni dobre bavit se travou , vzdyt my se dokazeme bavit sportem ale pak bohuzel este maryhuanou , chtel bych prestat..ted o letnich rpazdninach jsem nehulil ani jednou a neschazelo mi to, ma pritelkyne to nesnasi a kamaradi nehuli, ale kamaradi jsou zase kaliči a ja kalim s nimi (obcas), nejsem nijak zavisli ani pri sportu nepocituji ze bych napr nestacil s dechem.. ma delsi uzivani maryhuany podobne ucinky na psychiku ? ? ?

Odpověděl:
Dobrý den, váš dotaz na mě dělá dojem, že začínáte bilancovat, zda pokračovat v kouření marihuany nebo přestat. Je to tak? Kouření vás baví, ale máte strach z následků. Tento strach je zcela oprávněný. Marihuana sice neskýtá taková rizika jako tvrdé drogy, ale přesto může způsobit nemalé komplikace - počínaje poruchami paměti (což je ve škole docela problém), přes postupné oslabování vůle (nejenom, že si ze školy nic nebudete pamatovat, ale navíc se ráno ani nepřinutíte vstát z postele). Objevit se mohou i vážnější duševní poruchy, deprese, psychotické poruchy apod. Marihuana má potenciál aktivovat latentní (skryté) duševní poruchy, které by se během celého vašeho života vůbec nemusely projevit, např. schizofrenie. Nemalým rizikem je pochopitelně i to, že užívání marihuany je nelegální a hrozí vám za to postih. První problémy už si koneckonců začínáte uvědomovat sám. Pro marihuanu sice není typické, aby vyvolávala agresivitu, ale vyloučit se to nedá. Teď tedy stojíte před rozhodnutím, zda tato rizika podstoupit a pokračovat v užívání nebo s ním přestat. Podle toho, že jste celé prázdniny nekouřil a nedělalo vám to potíže, se u vás jedná o návyk spojený s prostředím a určitými lidmi. Z toho vycházejte a zařiďte se podle toho. Pokud kamarádi nebudou vaše rozhodnutí respektovat, přemýšlejte o tom, jestli vám za přátelství stojí. Pokud se nerozhodnete pro definitivní abstinenci, to nejmenší, co pro sebe můžete udělat je začít kontrolovat svoje užívání - frekvenci, dávky, dobu, prostředí... Určete si jasná pravidla a dodržujte je. Některá rizika tím zmírníte, ale rozhodně jim zcela nezabráníte. Kdyby bylo potřeba, určitě se ještě ozvěte, příště snad odpovíme rychleji. Za toto prodlení se omlouváme. Přeju hodně štěstí a silnou vůli. TN