Šalvěj atd.
Necrotura
Zdravím...chci se Vás zeptat...Nedávno jsem si objednal 3gramy Šalvěje Divotvorné a myslím si,že zlehka tuším co nastane po vykouření jedné dávky..Chci se Vás spíš zeptat jaký máte názor na tyto ''drogy'' skrze které promlouvališamani se světem duchů.....a hlavně...jaký máte názor na Calea Zacatechichi....moderní studie dokázaly,že zvyšuje počet snů,které je možno i ovládat....Děkuji předem za odpověd........Necro

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nepřísluší nám zveřejňovat své subjektivní názory na tu kterou drogu, ale pravdivě informovat o jejich účincích a také rizicích, která jsou s jejich užíváním spojená. Ve Vašem případě se jedná o drogy, které jsou v současnosti legálně dostupné, nicméně to neznamená, že jsou úplně bezpečné. Více o účincích najdete například v Encyklopedii rostlinných drog na www.biotox.cz. Je lépe více než jen "zlehka" tušit, co se s Vámi bude dít... :-) Ohledně promlouvání se světem duchů - ano, řada látek se používala či stále používá při šamanských rituálech. Nicméně pokud vy nebo jakýkoli jiný Evropan tyto látky užije doma bez jakéhokoli duchovního kontextu, tak se tento aspekt užití naprosto vytrácí, protože nejdůležitější není užití látky jako takové, ale celkový smysl a dopad rituálu na duchovní, psychický a sociální život členů komunity, ve které se rituály provádějí... Docela by mě zajímalo, které moderní studie dokázaly a jakým způsobem, že tato látka "zvyšuje počet snů, které je možné ovládat" - pokud takovouto informaci použijete, je na místě, aspoň ve vědeckých kruzích, uvést i odkaz na zdroj - tedy odborný článek nebo knihu. Pokud máte něco takového k dispozici, tak bych byla ráda, kdybyste mi poslal odkaz. Co se týče vědomého uchopení snů, tak existují techniky, kterými to lze dokázat bez jakýchkoli drog - jedná se o proces tzv. aktivní imaginace, tedy jakéhosi bdělého snění. Takže si nejsem jistá, jestli je užití nějaké psychotropní látky skutečně potřeba...