trest za distribuci marihuany
opagme
Dobry den, nasi sousede kouri a zjevne distribuuji marihuanu (o te jedine vime). Krome toho, ze nas zapach marihuany denne obtezuje na chodbe, jsou dost neprijemne i navstevy jejich klientu v jakoukoli denni ci nocni dobu. Jaky trest jim za toto hrozi (hrozi-li vubec) a co se proti tomu da delat? Dekuji za odpoved.

Odpověděl:
Zdravím vás a přeposílám odpověď Mgr. Hany Gajdošíkové z Právní poradny A.N.O., která se specializuje na právní aspekty drogové problematiky. "Dobrý den, distribuce konopí, obsahující THC, je skutečně trestná. Vašim sousedům hrozí trest nejméně v rozpětí 1 až 5 let. Pokud máte zájem věc řešit a sousedi nereagují na Vaše stížnosti a výtky, nezbude Vám než podat trestní oznámení na policii, což můžete učinit i anonymně, neboť policie je povinna prošetřit veškeré podněty. Pokud se týče obtěžování zápachem, zde se jedná o věc občanskoprávní, konkrétně obtěžování imisemi. Pokud nepomůže domluva sousedům, příp. projednání věci s majitelem domu, řeší se tyto případy tzv. sousedskou žalobou, v níž požadujete, aby se sousedé zdrželi určitého chování, které Vás obtěžuje (např. pronikání kouře z chodby do bytu). Stejně tak narušování dobrých mravů v domě, tj. nepořádek v domě, resp. ve společných prostorách, může být důvodem výpovědi z nájmu bytu. V tomto směru tedy doporučuji řešit věc v součinnosti s majitelem domu, což se mi jeví účinnější. S pozdravem Hana Gajdošíková, Právní poradna A.N.O."