Žloutenka
danika
Dobrý den.Je mi 27 let a v pubertě jsem hodně brala drogy, a to i injekčně. Je to asi 7,8let kdy jsem s pervitinem skončila já i moji přátelé.Žijeme úplně normální rodinné životy. Bohužel minulost nás dostihla,kamarádce při těhotenství před 3lety zjistily žloutenku typu C.Úspěšně se sní léčila. Můj problém je ten,že se obávám jestli jsme náhodou občas nepoužívaly stejné injekční stříkačky-byla to zmatená doba,proto si tak úplně nevzpomínám,ale zkrátka to tak asi bude. Mám strach jestli jsem se taky nenakazila.Můžete mi prosím říct jestli bych už po tolika letech na sobě pozorovala nějaké příznaky tohoto onemocnění?A jaké?(Nechce se mi totiž věřit,že bych 8,9let s tímto onemocněním normálně fungovala a nic mi nebylo) Plánujeme s manželem miminko a potřebuji vědět,že jsem zdráva.Ale to je další problém.Nevím kam na testy-svému praktickému lékaři tohle říkat nechci a ráda bych si je udělala nějak anonymně.můžete mi tedy ještě poradit kam ? děkuji.

Odpověděl:
Dobrý den, v prvé řadě bych vám chtěla pogratulovat k 8 letům abstinence, je fajn dozvědět se, že to někdo zvládl:) Pokud se týká té žloutenky C. Je možné, že u vás mohla proběhnout bez příznaků, přejít do chronicity a přesto žádné výrazné zdravotní problémy nepociťujete (info o hepatitidách najdete na těchto stránkách v rubrice "Drogy a nemoci"). Nechat se otestovat je rozhodně rozumné, zvlášť když plánujete rodinu. Chápu, že s tím nechcete jít za obvodním lékařem, i když byste mu samozřejmě o své drogové minulosti vyprávět nemusela. Ale pokud je pro vás dostupná Praha, doporučila bych vám obrátit na Hepatologickou ordinaci, Nuselská poliklinika, Táborská 57, Praha 4-Nusle. Telefon 234 091 142. MUDr.Vratislav Řehák a MUDr. Laura Krekulová se specializují na hepatitidy a mají v péči mnoho našich klientů a jistě se můžete spolehnout na jejich diskrétnost. Jinak anonymní testy na hepatitidy dělají některá kontaktní centra, ale nejsem si jistá, jak aktuální situace v jednotlivých zařízeních a regionech v současnosti vypadá. Když, tak zkuste zavolat do libereckého Káčka - Kontaktní centrum Rumunská 5/A, Liberec, 460 01 telefon: 482 710 276 a nebo na Linku pomoci s celorepublikovou působností - problematika hepatitidy C, všední dny 8,00 - 16,00 hodin, telefon: 800 331 122. Držím palce, ať vám ty testy dobře dopadnou a přeji hodně štěstí a pohody do budoucna.