Jak pomoci?
Lara
Ahojky lidičky, mám přítele, který má problémi s opiáty v podstatě se Subotexem a do toho se cpe různýma práškama především Rivotrilama a užívá pervitin.Dříve bral herák, na kterém již několik llet závislý není. Třináct let užívá jehlu a před nedlouhou dobou následkem toho všeho se mu začala vytvářet epilepsie. Já sama mám se sebou problémi, jsem závislá na pervitinu a jehle a vím, že mám nebo spíše bych měla sklony i k jiným látkám. Kvůli němu bych život změnila ale jen těžko mohu táhnout lepším směrem oba, když bych sama potřebovala někoho kdo by mne táhl z toho ven. Na to nemohu mít sílu příliš dlouho a sama cítím jak je to pro mne náročné nespadnout ještě hlouběji. Snažim se mít pro něj pochopení, vím, že se lidem říká jednoduše přestat ale, že ono je to trochu tedy spíše trochu víc složitější. Neřvu kvůli tomu na něj, nenadávám ani mu nedávám vinu spíš jsem až moc tolerantní. Nevim jakým způsobem mám k němu přistupovat, protože tohle také k ničemu nevede.Že bych od něj odešla to neudělám, miluju ho opravdu moc a nevzdám svou snahu i když tuším, že šance nejsou veliké.To bude asi prozatím vše tak zatim pa a děkuji

Odpověděl:
Zdravím vás Laro, představa, že se s vaší pomocí přítel zbaví závislosti na opiátech, benzodiazepinech a pervitinu po 13ti letech na jehle je dosti iluzorní, ale to už asi sama tušíte. Nehledě na to, že vy sama berete pervitin a nejspíš máte "plno práce" sama se sebou. Ne že by přítel neměl šanci, ale bylo by potřeba to vzít z jiného konce - tedy nejdřív detox pak komunita a doléčovák. (O tom, jak jste na tom s pervitinem vy sice nepíšete, ale s ohledem na tu jehlu, nepředpokládám, že byste užívala jen rekreačně). Ono záleží především na tom, jestli s tím chce něco udělat váš přítel. Pokud ne, tak opravdu mnoho nezmůžete a asi byste se měla zaměřit spíše na své problémy než na jeho. Protože pokud budete dál brát pervitin a marně se snažit přítele "zachraňovat", ničemu a nikomu nepomůžete a čeká vás spousta potíží. No, myslím, že by bylo ideální zajít to předběžně a nezávazně probrat do nejbližšího kontaktního centra. Jednak vám tam můžou poradit ohledně případné léčby, můžete si vyměnit injekční materiál a tak. Ale to všechno už asi víte, že?