doplnění mého dotazu
michelle
Dobrýd en ještě bych ráda doplnila ifno. k mému dotazu..Otec je za střízliva úplně jiný člověk. Velmi obětavý, dobrosrdečný, hodný perfektní otec i manžel. Až v opilosti je z něj někdo jiný

Odpověděl: Bára Orlíková
Odpověď je i u Vašeho předchozího dotazu, sem ji pro jistotu kopíruji: "Zdravím Vás. Chápu, že jste ve velmi obtížné situaci a jak sama píšete, pokud s tím otec nebude chtít dělat něco sám, bude to opravdu těžké. Píšete také, že už jste i nějakou odbornou pomoc včetně rodinné terapie zkoušeli a bez nějakého většího efektu, protože otec zřejmě moc při terapii nespolupracoval. Publikaci Vám doporučit mohu, dokonce od MUDr. Nešpora, najdete ji zdarma ke stažení na www.drnespor.eu/tyka06dw.doc. Na tomto webu a na webu www.alkoholik.cz najdete i řadu jiných užitečných informací o alkoholu, závislosti na alkoholu a léčbě. Také Vám mohu doporučit knihu Popov P.: Alkoholismus: rodinná nemoc. Praha, MediMedia 2002. Pokud byste měla zájem o knihu v angličtině, na webu www.drogy.net naleznete zdarma ke stažení publikaci Addict in the Family (Závislý v rodině). Také mě napadá, že existují zařízení, která se přímo zaměřují na pomoc rodinám a blízkým závislých a kde byste mohla situaci zkonzultovat a poradit se, jak dál. Případně je také možné využít nějakou podpůrnou terapeutickou skupinu určenou pro blízké závislých. Když mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám nějaký vhodný kontakt doporučit. Zatím držím palce a kdyžtak znovu napište."